El festival Primavera Sound arrenca la seva edició més ambiciosa, amb un pressupost de 9,7 milions d’euros, un 15% més que els 8,45 de l’any passat. Un increment principalment destinat a la contractació d’artistes i a millores en infraestructures. Del pressupost, 120.000 euros els aporta l’Ajuntament de Barcelona (que al seu temps en cobra 80.000 pel lloguer del Parc del Fòrum), i 120.000 la Generalitat, aquests destinats al PrimaveraPro.

En total, en aquesta 14a edició hi haurà 348 actuacions de 292 artistes (l’any passat en van ser 235), de les quals 228 al Parc del Fòrum (incloent la jornada gratuïta de dimecres i les tres del gruix del festival), i la resta, 120, en diferents espais de la ciutat (programació que va arrencar aquest dilluns amb el Primavera als Clubs).

Enguany, a més, el Primavera Sound torna a ampliar la seva superfície al Fòrum fins als 180.000 metres quadrats, recol·loca els dos escenaris principals per guanyar comoditat i mobilitat, i n’incorpora tres de nous, sumant-ne un total de 13.

Malgrat hi ha capacitat per a 60.000 persones, l’organització no espera arribar-hi, tot i que sí preveu superar l’assistència de l’any passat. Aleshores en total va aplegar 170.000 espectadors, fins ara la seva xifra més alta.

L’àrea professional també creix

En aquesta edició, el barri del Born acollirà el gruix de les activitats paral·leles al festival, entre les quals destaca la cinquena edició del PrimaveraPro, que ha traslladat la seva seu de l’Hotel Diagonal Zero del costat del Fòrum al Convent de Sant Agustí, on se celebraran totes les conferències i presentacions.

El canvi d’ubicació de l’àrea professional es produeix arran del creixement experimentat els darrers anys, tant en assistents com en activitats. En concret, l’any passat el PrimaveraPro va comptar amb 1.997 professionals acreditats (dels quals un 60% de fora l’Estat), un 42,5% més que els 1.400 del 2012. Enguany se n’esperen uns 2.400.

Alguns dels temes que s’abordaran en les ponències i debats d’aquesta edició (que tornen a augmentar) són els mercats emergents i els consagrats; els festivals i els grans esdeveniments musicals, i les noves eines en el negoci musical.

La novetat d’aquest 2014 és el premi Primavera Award a la trajectòria professional que es lliurarà durant les jornades. El seu primer guanyador és Christof Ellinghaus, creador del segell discogràfic independent City Slang.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram