La 13a edició del Primavera Sound ha tancat amb èxit, tant pel que fa a l’assistència de públic com en les jornades professionals. En concret, el certamen ha aplegat 170.000 assistents, 20.000 més que l’any passat, la seva xifra més alta. Els concerts gratuïts de dimecres van acollir 15.000 espectadors; la jornada de dijous, 47.000, i divendres i dissabte, amb les entrades esgotades, 50.000 cadascun.

La resta fins als 170.000 espectadors correspon als concerts gratuïts en diferents punts de la ciutat i a l’exposició This is not a love song, que es pot visitar a La Virreina fins al 29 de setembre. Del públic assistent, un 40% era estranger (dos punts més que fa un any), principalment del Regne Unit, Itàlia, els països nòrdics i els Estats Units, mentre que un 20% provenia de la resta de l’Estat.

Enguany, el pressupost del certamen era de 8,45 milions d’euros, un 7% més que el 2012, i es calcula que l’impacte econòmic que deixa sobre la ciutat superaria els 70 milions d’euros, un 10% més que els 65 milions estimats fa dos anys.

Els professionals clamen contra l’IVA cultural

Pel que fa a la quarta edició del Primavera Pro, finalment va comptar amb la participació de 1.997 professionals (un 42,5% més que fa un any), situant-lo en la tercera fira europea en nombre d’acreditats. El 60% d’aquests provenia de 41 països.

Les jornades professionals van cloure divendres amb un “clam” de la indústria musical europea contra la pujada de l’IVA al 21%. Segons alguns experts, el Govern espanyol està “aniquilant” el sector musical amb l’increment de la taxa del passat setembre, amb nombroses empreses que han tancat des d’aleshores.

El programa de conferències d’aquest  any va girar entorn a tres eixos temàtics: el rol de l’artista en la societat i la seva carrera musical; els festivals i els grans esdeveniments musicals, i els nous models de negoci en la indústria.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram