El festival nascut el 2006 com la versió hivernal i reduïda del Primavera Sound, torna a Barcelona aquest cap de setmana després d’un any d’absència. El 2012, la setena edició del Primavera Club a Barcelona i la cinquena a Madrid van ser tan accidentades que els organitzadors van decidir que fossin les últimes en aquestes ciutats. Després d’un any d’absència, el certamen torna, però només ho fa a la capital catalana.
Així, de divendres a dissabte, una quarantena d’artistes emergents que representen “l’aposta musical” dels organitzadors del Primavera Sound per als propers mesos actuaran en diferents escenaris de la ciutat: Apolo, La [2], Sidecar, el Teatre Principal i el Teatre Latino.
Les activitats, però, s’inicien dijous amb la taula rodona La indústria musical 3.0: un escenari empresarial (CCCB, 19 h). Emmarcada en el projecte PrimaveraPro StartUps, hi participen Dídac Lee, director del grup Inspirit i de l’àrea tecnològica del FC Barcelona; Xavier Carrillo, CEO de Digital Legends Entertainment; Juan Álvarez de Lara, CEO de Seed&Click, i Alberto Guijarro, codirector de Primavera Sound.
L’accidentada edició del 2012
L’absència de l’any passat es va produir pels problemes viscuts el 2012. A Barcelona, el Primavera Club va perdre dues setmanes abans de començar tres de les quatre sales que l’havien d’acollir: la sala Apolo i La [2], que van haver de tancar temporalment per problemes estructurals en el soterrani de l’edifici, i el Mercat de les Flors, que es va quedar sense llicència per fer-hi concerts. Al final, el festival va poder recomposar a corre-cuita la graella en diferents sales de la ciutat i es va celebrar amb normalitat.
Per la seva part, a la capital espanyola, només dos dies abans del certamen, l’Ajuntament de la ciutat va reduir la capacitat d’una de les sales de 800 a 100 persones arran de les noves polítiques d’aforament per la tragèdia del Madrid Arena.