Foto: Pau Cortina / ACN

Nou centre cultural al barri Gòtic de Barcelona. El Palau Martorell inicia la seva activitat com a espai d’exposicions amb una programació regular. Es tracta d’un projecte d’iniciativa privada dirigit pels gestors culturals Jesús Rodríguez (director de la promotora d’exposicions internacionals Evolucionarte) i José Félix Bentz (president del Reial Cercle Artístic de Barcelona).

El nou espai cultural s’ubica en l’edifici neoclàssic que acollia l’antiga Societat del Crèdit Mercantil, al carrer Ample número 11, que va ser construït entre 1886 i 1900 sota la direcció de l’arquitecte Joan Martorell i Montells. Des de fa anys la finca és propietat de Núñez y Navarro, que l’ha arrendat als promotors culturals.

L’activitat expositiva del Palau Martorell arrenca amb Sorolla. Caçant Impressions, comissariada per Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista valencià i experta en la seva obra, i María López del Museu Sorolla de Madrid. La mostra consta de 193 olis en petit format sobre taula, cartó o altres materials pertanyents a la col·lecció del Museu Sorolla.

El projecte de Jesús Rodríguez i José Félix Bentz vol portar a Barcelona l’obra d’artistes com Marc Chagall, Alexander Calder, Jean-Michel Basquiat o Tamara de Lempicka. El nou espai també preveu acollir activitats familiars, així com una línia dedicada a la projecció d’artistes contemporanis i un programa de conferències.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram