Aquest diumenge va reobrir les seves portes el Museu Romàntic Can Papiol de Vilanova i la Geltrú, després de més de cinc anys tancat per obres de rehabilitació i restauració. Al mes de maig ja es va obrir al públic la planta noble, però ara ho han fet totes les estances i espais d’aquesta casa-museu (les zones de servei i pagesia, i el jardí), l’edifici de la qual va ser construït entre el 1790 i el 1801.

Les reformes es van anar endarrerint a mesura que els tècnics hi aprofundien i es complicava la situació: una plaga de tèrmits havia afectat de forma important les bigues de diferents plantes i feia perillar l’estructura. Segons va explicar la regidora de Cultura, Marijó Riba, les obres han estat “molt manuals”, perquè s’ha intentat respectar “al màxim” l’estètica i el caràcter original de la casa-museu.

La intervenció ha estat la més important que s’ha fet en l’immoble des que es va convertir en museu l’any 1961 per mostrar com era la vida privada d’una família benestant del segle XIX. Aprofitant les obres, també s’ha fet una tasca de restauració i conservació de les col·leccions d’objectes.

Segons el consistori, el cost ha estat de 2,1 milions d’euros, tot i que segons la Diputació de Barcelona, que ha pagat la totalitat de les obres, la despesa ha estat de “gairebé” 3 milions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram