Des de que es va obrir al públic el passat 14 de desembre, el Museu del Disseny de Barcelona ha estat visitat per més de 90.000 persones, majoritàriament habitants de la ciutat. Les jornades de portes obertes de l’equipament ubicat a l’edifici conegut popularment com la grapadora es mantenen fins al 31 de gener.
L’equipament dirigit per Pilar Velez és el resultat de la integració de les col·leccions del Museu de les Arts Decoratives, el Museu de la Ceràmica, el Museu Tèxtil i de la Indumentària, i el Gabinet de les Arts Gràfiques. En total, disposa d’un fons de més de 70.000 objectes que van des del segle IV aC fins a l’actualitat, de les quals n’hi ha 2.071 en exposició.
El Museu del Disseny presenta quatre exposicions de mitja durada: Del món al museu. Disseny de producte, patrimoni cultural; Extraordinàries! Col·leccions d’arts decoratives i d’arts d’autor (segles III-XX); El cos vestit. Siluetes i moda (1950-2015), i El disseny gràfic: d’ofici a professió (1940-1980). Totes es mantindran durant cinc anys, excepte la darrera, que tindrà una vigència d’entre 2 i 3 anys.
A banda, el 18 de febrer s’inaugurarà la primera exposició temporal, Disseny per viure, comissariada per Óscar Guayabero, que fins al 17 de maig presenta 99 propostes que comporten una innovació per solucionar els problemes quotidians.
El nou equipament aposta per ser un centre de permanent reflexió crítica sobre el concepte i el rol del disseny i les arts de l’objecte en el món actual i, a la vegada, un espai on presentar noves propostes dels més diversos àmbits i procedències, originades de l’anàlisi, la recerca i la innovació.