La 28a edició del Mercat de Música Viva de Vic, que se celebra del 14 al 18 de setembre, presenta diverses novetats. La principal és el trasllat de tota l’activitat professional del Sucre a l’Atlàntida, on es concentraran també tots els concerts de l’MVLab, que avança l’horari d’arrencada de les actuacions a les 18.30 h. A més, l’àrea professional començarà i acabarà la seva activitat un dia abans; és a dir, de dimecres a dissabte, de manera que el conjunt del certament s’allarga un dia, del 14 al 18 de setembre.

Amb aquesta remodelació es pretén optimitzar els recursos amb els quals es treballa i ve avalat per l’opinió de diversos agents del sector musica, així com per l’assistència a fires internacionals, segons argumenta l’organització. L’objectiu és facilitar el networking entre empreses, artistes i programadors.

A banda, es busca obrir al públic general els concerts dirigits als professionals de l’MVLab, per als quals s’ha establert un preu únic de 3 euros (dijous i divendres). Tots aquests canvis, però, no afectaran les dues línies programàtiques (la principal i la professional). Pel que fa a l’Off, les actuacions es traslladen de la plaça de la Catedral a la dels Màrtirs, on l’ESMUC programarà els concerts de celebració del seu 15è aniversari.

Una altra novetat del MMVV d’enguany és l’estrena d’un concurs de músics de carrer: el grup més votat pel públic (a través d’Instagram) actuarà en un dels escenaris de la Festa Major de Vic de 2017.

Pressupost i impacte econòmic

La 28a edició del MMVV té un pressupost de 847.000 euros, un 1,57% més que els 833.900 de el 2015 (quan es van prorrogar). Aquest petit increment en part es deu a una major aportació de la Diputació de Barcelona (30.000 euros, 5.000 més que l’any passat), i l’empresa Damm (125.000 euros, també 5.000 més), l’AIE (12.000 euros, un augment de 2.000 respecte el 2015) i l’Ajuntament de Vic (212.000 euros, també 2.000 més).

El 2014, el Mercat de Música Viva de Vic va tenir un impacte econòmic en la indústria musical de 3.381.774,80 euros, segons l’estudi anual que realitza la Universitat Oberta des de 2010. Es tracta de la segona xifra més alta, només superada pels 3.455.790,57 euros de 2011 (l’impacte econòmic de l’any passat encara no s’ha fet públic). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram