Les vendes de música en format digital van créixer l’any passat un 19,7%, gràcies sobretot al creixement experimentat pel format streaming. El 2010, les companyies discogràfiques van vendre música en format digital per valor de 38,369 milions d’euros, una xifra un 19,7% superior als 32,327 milions de 2009.

Segons dades de l’informe anual de Promusicae, entitat a on s’agrupen les principals companyies discogràfiques que treballen a l’Estat espanyol, la música en streaming va créixer de 519.000 euros el 2009 a 9,404 milions d’euros l’any passat. En canvi, la música venuda a través de descàrregues va caure un 24,6% fins als 11,689 milions d’euros.

Quant a les subscripcions, l’any passat van créixer un 174,3% fins als 11,022 milions, mentre que les descàrregues al mòbil (com tons o melodies) van caure un 46,3% fins als 6.529 milions.

Amb tot, el mercat de la música digital a l’Estat es reparteix de la següent manera: descàrregues a internet, 30,2%; subscripcions, 28,48%; streaming, 24,30%; descàrregues al mòbil, 16,87%, i altres, 0,17%. La música digital representa una quota del 23,3% del total de la facturació del mercat musical.

En format físic, les vendes van caure un 28,5%, al passar de 178,721 a 127,782 milions d’euros.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram