El Gran Teatre del Liceu ha encarregat a l’empresa especialitzada DNA un pla de captació de nous públics en els segments turístic, cultural i empresarial, en el marc del pla estratègic i de viabilitat 2014-2016, entre els objectius del qual hi ha diversificar i incrementar les fonts d’ingressos.
Com a primeres mesures, el Liceu ha reforçat ells lligams amb Turisme de Barcelona incorporant-se al Barcelona Convention Bureau, amb la finalitat de captar clients procedents de reunions i congressos que s’organitzen a la ciutat.
Paral·lelament, s’estan tancant acords amb operadores turístiques internacionals per atraure visites i espectadors al teatre: de moment, els esforços s’han centrat en els mercats de Rússia, Estats Units i el Japó.
“L’objectiu d’aquests acords és situar al Liceu en l’agenda de tots els touroperadors del món. Cal explotar l’atractiu cultural del Liceu per a nous públics”, explica el director general del Teatre, Roger Guasch.
L’empresa catalana DNA serà l’encarregada de coordinar totes les accions encaminades a incrementar el flux de visites i ocupació d’espais del Liceu, optimitzant-ne l’afluència i fent-la compatible amb la programació artística.
El pla operatiu no solament va adreçat al mercat turístic internacional, sinó també al local, segons remarca el Liceu. Així, DNA té l’encàrrec de treballar en la captació d’espectadors tant residents com visitants fent promoció i comercialització, desenvolupant nous productes i serveis, i augmentant el valor d’entreteniment amb serveis i experiències noves.