El Gran Teatre del Liceu ha tancat l’exercici 2013 amb unes pèrdues de 4,3 milions d’euros i amb uns fons propis negatius de 5,8 milions. El passat divendres, el Patronat va donar el vistiplau als comptes anuals i al pressupost del 2014, el qual preveu uns beneficis de 700.000 euros, amb uns ingressos de 41,8 milions d’euros i unes despeses de 41,1.

El pressupost d’enguany és conseqüència de l’aplicació del pla estratègic i de viabilitat per al període 2014-2017 endegat pel nou director, Roger Guasch, i que contempla una reducció de les despeses generals del teatre, tant en recursos materials com en la massa salarial (per concretar); la reestructuració dels crèdits bancaris, que pugen a 15,7 milions (ja s’està parlant amb els bancs); la renegociació dels contractes duta a terme amb els proveïdors, i l’increment dels ingressos artístics, patrocinis, visites i lloguer d’espais.

Mesures per augmentar les vendes

Per incrementar els ingressos per venda d’entrades, el Liceu avançarà la campanya al maig (l’any passat va ser al juliol); recupera el doble preu depenent de si es tracta d’un primer o un segon repartiment, i s’ha ampliat el servei de venda d’entrades d’última hora amb descomptes per a aturats, menors de 30 anys i majors de 65. A més, s’ha posat en marxa un nou sistema de venda per internet, i s’han tancat acords amb FNAC i Turisme de Barcelona per a la venda a través dels seus canals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram