El 7 d’octubre de 2019 farà 20 anys de la reobertura del Gran Teatre del Liceu després de l’incendi de 1994. El tret de sortida per commemorar l’efemèride, però, va tenir lloc dilluns amb un acte de presentació en què, entre d’altres, es va donar a conèixer els nous beneficis fiscals dels quals podran gaudir els mecenes en els propers tres anys.

El Liceu considera que aquests anys “seran claus per fer un pas cap a l’excel·lència” en els tres eixos que guiaran els programes de la institució: l’eix artístic, amb la cerca de l’excel·lència; el social, obrint el teatre a tota la societat, i l’eix de la innovació, adaptant-se als reptes tecnològics.

En la nova etapa, els mecenes seran “un pal de paller on tindran un paper molt rellevant per excel·lir en responsabilitat social, talent artístic i nous reptes en el camp de la innovació i digitalització”, segons ressalta el director general del Liceu, Roger Guasch. “El Liceu és un valor per les noves empreses on la conjunció és possible. És el moment de tornar a apostar per la cultura”, afegeix.

Per la seva part, el president de la Fundació del Liceu, Salvador Alemany, assenyala que el patrocini de les empreses “no pot veure’s com una despesa a fons perdut”, ja que es rep el retorn “en associar-se als valors i el prestigi del Liceu”. Alemany ressalta que la importància del tractament fiscal del mecenatge és “imprescindible” i cal que el sector i les administracions en siguin conscients, però puntualitza que la inversió “ha de basar-se en el convenciment que el patrocini és rendible”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram