Un mes després de ser nomenat director general del Gran Teatre del Liceu, Roger Guasch ha començat a reestrucutrar l’organització interna de la institució. Els canvis es produeixen en el marc del nou pla estratègic i de viabilitat 2014-2017 que està elaborant, encàrrec del Patronat que havia de presentar abans de tres mesos des que va accedir al càrrec.

D’entrada, Guasch ha decidit potenciar l’àrea de patrocinis i mecenatge, fins ara dins del departament de màrqueting i comercial, que passa a dependre de la direcció general i incorpora l’explotació d’espais per a tercers per generar recursos econòmics addicionals. L’objectiu és duplicar en cinc anys els ingressos en patrocinis i mecenatge.

El canvi implica que el departament de màrqueting i comercial del Liceu estigui orientat “exclusivament” a la venda d’entrades i abonaments per tal d’aconseguir la màxima ocupació del teatre i augmentar els ingressos per aquest concepte.

L’altra novetat és la creació d’un departament de comunicació i relacions institucionals que busca, per una banda, oferir “major transparència” en l’activitat del teatre, tant institucional com artística, i per l’altra “donar resposta” al futur projecte social mitjançant la incorporació de les relacions institucionals en aquesta àrea.

Al capdavant d’aquest nou departament s’incorpora Joan Corbera, fins ara responsable de comunicació de la Cambra de Comerç de Barcelona, i que anteriorment havia estat director general del grup BPMO i d’Europa Press a Catalunya. El nou departament englobarà els serveis de premsa, relacions institucionals, RRPP i protocol, publicitat, web, xarxes socials i el projecte social.

Mantenir el màxim de llocs de treball

A banda, la direcció del Liceu està estudiant “nous canvis” organitzatius i d’operativa interna per “evitar en la mesura del possible” l’ERO previst per al proper juliol i “salvaguardar en el màxim possible” el nombre de llocs de treball.

Pel que fa a l’expedient executat al setembre, assegura que s’estan duent a terme gestions amb la Direcció Provincial de la Seguretat Social perquè “resolgui favorablement” la prestació per desocupació a la plantilla, denegada pel Ministeri de Treball.

Finalment, la direcció també treballa amb l’àrea artística i de producció per “optimitzar” el cost de les produccions ja contractades amb l’objectiu de “minimitzar” les pèrdues previstes d’alguna d’elles, de forma que es pugui “equilibrar” la temporada artística amb la disponibilitat econòmica existent.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram