El Gran Teatre del Liceu preveu tancar el curs 2016-2017 amb un superàvit de 242.000 euros (xifra similar del curs passat), de manera que la institució aconsegueix l’equilibri econòmic durant tres temporades consecutives, en les quals ha aplicat el Pla Estratègic i de Viabilitat 2014-2017.
En les temporades 2012-2013 i 2013-2014 el Liceu va tancar amb pèrdues de 4,3 i 3,9 milions d’euros, respectivament. La temporada 2014-2015 es va arribar a l’equilibri amb un resultat de 26.000 euros negatius, i la següent es va aconseguir un benefici de 223.000 euros.
El Liceu preveu tancar aquest curs amb uns ingressos de 44,8 milions d’euros, un increment del 21% respecte la temporada 2013-2014 (quan es començava a aplicar el Pla Estratègic i de Viabilitat).
Dels ingressos, uns 15,5 milions provindrien de l’activitat d ela institució, un 31% més que la 2013-2014. A més, el resultat de mecenatge i patrocini s’estima en 6,5 milions, un creixement del 29% respecte la implantació del Pla.
Demana el manteniment de les aportacions públiques
El Liceu iniciarà la propera temporada amb l’aplicació del nou Pla Estratègic i de Sostenibilitat que s’allargarà fins el 2021 amb l’objectiu de consolidar els resultats artístics, a més de mantenir l’obertura social del teatre i l’equilibri econòmic assolit.
Ara, la direcció de la institució confia en “la solidesa del consens” de les Administracions no només per tancar amb “èxit” el Pla Estratègic de Viabilitat, sinó també per “encarar amb optimisme” el de Sostenibilitat que s’allargarà durant cinc anys. Es fa referència així al compromís per restablir les aportacions establertes en els estatuts del Liceu i per cobrir el dèficit estructural del teatre.
“Consolidar i mantenir les aportacions de les Administracions és bàsic per fer front al desequilibri econòmic estructural: devolució dels crèdits obtinguts l’any 2013, seguir complint amb els compromisos laborals, i fer front a les inversions necessàries estructurals del propi teatre”, explica la direcció del Liceu.
La subvenció total de les Administracions públiques a la Fundació Gran Teatre del Liceu per al 2017 se situa en 22,3 milions d’euros, 3 milions més que la temporada 2015-2016.