El Gremi d’Editors de Catalunya ha distingit l’editor Jorge Herralde amb el Premi Atlàntida 2017, guardó que atorga anualment a una personalitat que s’hagi distingit per la seva contribució al foment de la lectura i el món del llibre, així com pel seu compromís en la defensa del valor de la cultura i la propietat intel·lectual.

El fundador i president d’Anagrama rebrà el guardó el 18 de desembre, en el marc de la 32a Nit de l’Edició, que se celebrarà al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. Durant la vetllada, el Gremi també reconeixerà Beta Editorial i Editorial Teide pels seus 75 anys d’activitat, i Angle Editorial, Editorial Octaedro i Viena Edicions pel 25è aniversari.

A banda, durant la Nit de l’Edició, la Cambra del Llibre atorgarà el 23è Memorial Fernando Lara a l’editora Arianna Squiloni, d’A Buen Paso, mentre que l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya i el Gremi d’Editors lliuraran el 20è Premi de Traducció Ángel Crespo a Carlos Fortea per Kafka, de Reiner Stach.

El jurat del Premi Atlàntida estava format pel president del Gremi d’Editors, Patrici Tixis (Planeta), Alexandre Amat (Profit), Ignasi Aragay (Ara), Montserrat Ayats (Eumo), Lluís Bassets (El País), David Castillo (El Punt Avui), Sergi Dòria (ABC), Daniel Fernández (Edhasa), Claudio López (Penguin Random House), Francisco Marhuenda (La Razón), Idoia Moll (Alba), Carles Revés (Planeta), Álex Sàlmon (El Mundo), Luis Solano (Libros del Asteroide), Iosu de la Torre (El Periódico), Roman de Vicente (Ediciones B) i Sergio Vila-Sanjuán (La Vanguardia).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram