La 44a edició del Grec Festival de Barcelona s’allargarà tot l’any, tot i que concentrarà gran part dels espectacles entre finals de juny i el mes juliol. Aquesta és una de les novetats d’enguany, que també inclourà una programació en línia. En concret, el Grec començarà el 30 de juny i s’allargarà fins a l’estiu del 2021 amb 108 propostes en tres seccions: 48 al Grec Festival, 24 al De Grec a Grec i 36 al Grec en Obert.

Cesc Casadesús, director del festival, ha destacat que enguany hi haurà Grec tot l’any i que aquest “es converteix de forma molt visible en un motor també de la producció i de la creativitat local que s’expressarà en formes diferents, especialment en els teatres de la ciutat i les companyies i productores locals”.

En aquesta línia, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha explicat que el Grec aposta per acompanyar i recuperar produccions que per la crisi sanitària s’han hagut de suspendre, tot mantenint el pressupost de 3,3 milions d’euros amb entrades a 15 euros com a màxim per a espectacles generals i a 5 euros per a obres infantils.

Casadesús ha ressaltat que són tres formats del Grec en un, i ha explicat que en les bases de la programació es manté “la idea de contemporaneïtat i la del recorregut per països”.

El Grec Festival programarà, des del 30 de juny i durant tot el mes de juliol 48 propostes en 13 espais de la ciutat, i de la muntanya de Montjuïc en particular.

Posteriorment, la secció De Grec a Grec estrenarà 24 espectacles durant la temporada 2020-2021, a partir de la Fira de Tàrrega, per acollir aquelles propostes amb les quals el festival havia adquirit un compromís de coproducció i que havien d’estrenar-se al juliol, però no han pogut fer el seu procés d’assajos a causa de la crisi sanitària, o espectacles internacionals que no poden viatjar a Barcelona.

Finalment, la secció Grec en Obert començarà la seva activitat en paral·lel al gruix del festival al juliol, i aplegarà propostes en diferents formats, des de retransmissions en directe dels espectacles a través de les xarxes, per ràdio o televisió, fins a propostes creades expressament per ser emeses en línia, podcasts radiofònics, passejades per la ciutat, converses, lectures dramatitzades, etc.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram