El Grec inicia una nova etapa sota la direcció de Francesc Casadesús, que vol fer del festival “una peça de roba a mida” de Barcelona. Per teixir-la, el nou director aposta per un certamen més multicultural i implicat amb la societat.

En la nova etapa, hi haurà tres festivals en un: el Grec Montuïc, on es manté l’epicentre del certamen; el Grec Ciutat, amb la programació en sales de la resta de la ciutat; i el Grec Creació, en col·laboració amb les fàbriques de creació i amb una programació durant tot l’any.

Per a la programació internacional, Casadesús planteja àmbits temàtics en cadascuna de les quatre properes edicions, que presenta com “una volta al món” i un “viatge cap a l’est”. Així, aquest any, els eixos seran el Mediterrani i el concepte de viatge, migracions, comerç, intercanvi, posant el focus a Atenes. El 2018, el Grec parlarà de globalització i de democràcia, amb una mirada al continent asiàtic, amb especial atenció a Singapur. L’any següent es vol reflexionar sobre lideratge i sobre cultures dominants centrats en el món anglosaxó, de Melbourne a Nova York. Finalment, el 2020 se centrarà en l’ànima, les emocions, la màgia i la part espiritual, per a la qual cosa s’aturarà a Llatinoamèrica. El viatge hauria d’acabar amb Brasil i Àfrica abordant temes com el grup, la comunitat i el postcolonialisme.

Les línies estratègiques

Els principis bàsics del projecte de Casadesús es resumeixen en quatre línies estratègiques:

  • Presentar propostes artístiques excepcionals – Referents i models que serveixin d’estímul al públic i als artistes; creació i autoria contemporànies; equilibri entre diferents llenguatges, gramàtiques i disciplines de les arts escèniques; transcendir més enllà del festival.
  • Descobrir, difondre i potenciar el talent i els teixits artístics locals – Ajuntar creadors de diferents disciplines, provocar les interseccions i la seva creativitat; oferir les condicions de treball adients; coproduccions d’artistes locals amb els equipaments escènics públics i privats; ajudar a desenvolupar el seu talent a dones creadores; accions de promoció internacional.
  • Provocar, estimular i acompanyar iniciatives – Ampliar les mirades sobre la programació amb comissariats; treballar amb agents articuladors; aprofitar tot el capital emprenedor; recolzament a projectes de ciutat.
  • Ampliar la base social de públics i l’interès per les arts – Buscar noves formes de participació per atiar la curiositat dels espectadors; ampliar l’espai per als projectes comunitaris; participació dels nens, nenes i joves en processos de creació; considerar tot un festival a la xarxa.

El pressupost del 2017 és de 3,2 milions d’euros, 250.000 euros més que en l’anterior edició. Amb tot, els espectacles i activitats programades es reduiran considerablement, de les 140 de l’any passat a unes 75.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram