La 36a edició del Festival Grec, la primera sota la direcció de Ramon Simó, ha aplegat 126.959 espectadors, un 8,98% més que els 116.500 de fa un any. Amb tot, dels espectadors d’enguany, 30.000 ja corresponen a la inauguració popular realitzada al passeig Francesc Macià.

Malgrat l’augment de públic, la venda d’entrades ha estat força inferior que fa un any. En concret, el 2011 es van vendre 98.392 entrades, mentre que enguany han estat 55.604, un 43,5% menys. A més, l’ocupació ha baixat del 66% assolit el 2011 al 54%.

Balanç positiu

Simó, que ha fet un balanç positiu, ha atribuït la caiguda de la venda d’entrades a la crisi i al nou model que està implementant: ara el festival ara es redueix al mes de juliol (s’ha passat de les set setmanes de fa un any a quatre), es concentra principalment a la muntanya de Montjuïc, s’han reduït els espectacles de temporada i aposta per la creació contemporània. Amb tot, ha defensat aquest nou model, on es renúncia als espectacles comercials que poden “salvar els números a última hora”.

De cara a l’edició del 2013, Simó vol programar les funcions amb horaris més “esponjats”; tancar abans la programació per adaptar-se als tempos de la resta de festivals europeus; incrementar les activitats paral·leles, i reforçar la programació de circ i familiar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram