El Consell Executiu va aprovar aquest dimarts el projecte de llei pel qual es modifica la Llei d’arxius i documents de juliol de 2001 per adaptar-ne el contingut al règim d’accés a la informació i documentació públiques en compliment de la Llei de transparència que acaba d’entrar en vigor. Aquesta estableix que el Govern té sis mesos per elaborar i presentar al Parlament la modificació de la Llei d’arxius i documents, la qual té com a objectius:

  • Incloure la referència a la gestió de documents i actualitzar la definició de sistema de gestió documental, en el sentit de donar més presència d’aquest concepte atesa la importància que assoleixen els sistemes de gestió dels documents públics per garantir la transparència.
  • Incloure obligacions específiques de publicitat activa als arxius de les administracions amb la finalitat que posin a disposició pública els instruments que permetin als ciutadans localitzar la documentació que gestionen aquests centres a través del portal de transparència o lloc web de l’organisme titular de l’arxiu.
  • Promoure la coordinació entre els ens que tenen competència en matèria d’accés a la informació i la documentació (la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental; la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública, i l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades) per garantir una aplicació homogènia, en els seus respectius àmbits d’actuació, dels principis i les regles sobre la protecció de dades personals i l’accés a la informació.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram