L’any 2010, en el quart any des de la seva obertura, el Gaudí Centre Reus ha aconseguit funcionar sense aportació econòmica municipal, gràcies a l’equilibri obtingut entre despeses de funcionament i els ingressos generats amb la seva activitat. En concret, l’activitat de l’equipament, gestionat des del Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus, va obtenir uns ingressos de 284.560 euros, un 37% més que l’any anterior. El pressupost era de 275.374 euros, un 7% menys que el 2009.

A aquestes dades s’hi afegeixen les de l’estudi presentat el passat octubre pel Departament d’Economia de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili (URV), que indiquen que l’impacte econòmic del Gaudí Centre a la ciutat de Reus durant l’any passat es calcula en 4,3 milions d’euros, un 7,5% més que el 2009.

Augment del nombre de visitants

Durant el 2010, un total de 66.026 persones van visitar el Gaudí Centre Reus, xifra que suposa un increment del 14% respecte l’any anterior. Del total dels visitants del centre, un 92% eren turistes i 8% escolars. Segons el Patronat, el perfil del visitant és majoritàriament individual i la seva visita a Reus la realitza en família.

Quan a la procedència dels visitants, el 5,5% han estat ciutadans de Reus; un 16% són catalans, dels quals un 60% procedien de la ciutat de Barcelona i de les seves rodalies; i un 25,5% (16.598) són de la resta de l’Estat, situant-se en els primers llocs els visitants procedents del País Valencià, seguits dels del País Basc i els de la Comunitat de Madrid.

D’altra banda, un 53% dels ciutadans (34.496) que durant el 2010 han visitat el Gaudí Centre han estat estrangers. Entre aquests, el col·lectiu més important és el rus (48%), que amb 15.528 visitants va incrementar un 82% respecte el 2009. Després es situen els visitants francesos amb 10.809 (26% dels estrangers), que van augmentar un 23%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram