L’organització del Festival Internacional de Cinema de Tarragona REC ha quedat satisfeta de la seva 17a edició, tant per l’assistència (més de 3.000 espectadors) com per la “solidesa” de la programació, la “bona acceptació” de les noves apostes (el MiniREC i les Sessions Vermut) i les propostes adreçades als professionals.

Malgrat la “bona salut” del REC, els seus responsables han decidit endegar “un període de reflexió que implica avaluar la proposta que oferim ara mateix i centrar-nos en els punts forts i febles del festival per oferir pròximes edicions cada cop millors”, explica el director artístic, Xavier García Puerto.

“Pensem que, després de gairebé cinc anys mantenint una mateixa aposta que té xifres consolidades, ara s’obre un procés de repensar el festival per tal que segueixi desenvolupant-se per adaptar-se a les necessitats lògiques de creixement i també a les necessitats del conjunt de la ciutat”, afegeix.

Com a principal debilitat d’aquest festival d’òperes primes, García Puerto assenyala la manca de suports institucionals “que estiguin a l’altura de la resposta ciutadana que cada any consolida el REC com una cita cultural de referència al Camp de Tarragona”.

Per altra banda, el director apunta que una de les línies de futur del REC serien les propostes dirigides als professionals. “La bona acollida entre els professionals i el fet que cada cop més experts d’àmbit internacional visitin el festival i participin en aquestes jornades ens marca la bona salut d’aquestes trobades”, destaca García Puerto.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram