La 47a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, celebrada fins aquest diumenge a Sitges, ha superat les 58.000 entrades venudes, acostant-se a les 60.000 de fa un any, fins ara el seu rècord. En total, l’organització calcula que pel certamen han passat uns 130.000 espectadors.
Malgrat la bona salut del Festival de Sitges, aquesta edició que acabem de deixar enrere segurament serà l’última amb l’actual format. Tal com vam informar la setmana passada, de cara a l’any vinent, el seu director Ángel Sala té la intenció de renovar l’estructura del certamen i implementar un nou model amb dos guardons, un per a òperes primes i un altre del públic.
Palmarès Festival de Sitges 2014
Secció Oficial Fantàstic Competició
Millor pel·lícula: I origins, de Mike Cahill
Millor direcció: Jonas Govaerts, per Cub
Millor interpretació femenina: Essie Davis, per The Babadook, i Julianne Moore, per Maps to the Stars
Millor interpretació masculina: Nathan Phillips, per These Final Hours, i Koji Yakusho, per The World of Kanako
Millor guió: Jake Paltrow, per Young Ones
Millors efectes especials: William Eubank, per The Signal
Millor fotografia: Carter Smith, per Jamie Marks Is Dead
Premi especial del jurat: The Babadook, de Jennifer Kent
Millor curtmetratge: Oscar desafinado, de Mikel Alvariño
Mencions especials: Pos eso, de Sam; What We Do in the Shadows, de Taika Waititi i Jemaine Clement; A Girl Walks Home Alone at Night, d’Ana Lily Amirpour, i Spring, de Justin Benson i Aaron Moorhead
Gran Premi del Públic
Millor pel·lícula de la Secció Oficial Fantàstic: What We Do in the Shadows, de Taika Waititi i Jemaine Clement
Premis Secció Oficial Fantàstic Òrbita
Millor pel·lícula: Hyena, de Gerard Johnson
Millor director: Cold in July, de Jim Mickle
Menció especial: ’71, d’Yann Demange
Premis Secció Oficial Fantàstic Panorama
Millor llargmetratge: The Treatment, de Hans Herbots
Menció especial: Creep, de Patrick Brice
Premis Méliès d’Argent
Millor llargmetratge: Goodnight Mommy, de Veronika Franz i Severin Fiala
Millor curtmetratge: Autumm Harvest, de Fredrik S. Hana
Premis de la crítica
Premi José Luis Guarner: Réalite, de Quentin Dupieux
Menció especial de la crítica: Goodnight Mommy, de Veronika Franz i Severin Fiala
Premis Citizen Kane
Millor director novell: Ana Lily Amirpour per A Girl Walks Home Alone at Night
Menció especial: Jonas Alexander, per When Animals Dream
Secció Noves Visions
Premi Noves Visions Ficció: Han Gong-ju, de Lee Su-jin
Premi No-Ficció: Non-fiction Diary, de Jung Yoon-suk
Menció especial: The Duke of Burgundy, de Peter Strickland
Premis Focus Àsia
Millor pel·lícula: Mad Sad Bad, de Han Ji-seung, Kim Tae-yong i Ryoo Seung-wan
Menció especial: Hwayi: A Monster Boy, de Jang Joon-hwan
Premis Anima’t
Millor llargmetratge: The Satellite Girl and Milk Cow, de Chang Hyung-yun
Millor curtmetratge: Pineapple Calamari, de Kasia Nalewajka
Menció especial: Dinner for Few, de Nassos Vakalis
Premi Brigadoon Paul Naschy
Millor curtmetratge: Line Up, d’Àlex Julià
Premi Jurat Carnet Jove
Millor pel·lícula de Secció Oficial: A Girl Walks Home Alone at Night, d’Ana Lily Amirpour, i Cub, de Jonas Govaerts
Millor pel·lícula de la secció Midnight X-Treme: The Houses October Built, de Bobby Roe
Premi Emergents: Amor eterno, de Marçal Forés
Premi Experimenta: The Tribe, de Myroslav Slaboshpytskiy
Phonetastic Mobile Sitges Film Festival
Millor curtmetratge: Sector zero 4, d’Alfonso García López
Premi del públic: Intrusos, d’Iván Mourin
Premi Blood Window
The Stranger, de Guillermo Amoedo
Premi Sitges Cine365 Film
Gerardo Herrero i Carles Torrens
Premis SGAE Nova Autoria
Millor realització: Víctor Alonso Berbal, per Puño y metal, de la Universitat Pompeu Fabra
Millor guió: Joaquim Barceló per Dinosaurios, de Joaquim Barceló i Amanda Gómez, de la Universitat Ramon Llull
Millor música original: Alain Gómez Reglá i Luis Daniel González per Pilato, Pilato, de Roberto Russo, de l’Escola de Cinema Bande à Part