La 47a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, celebrada fins aquest diumenge a Sitges, ha superat les 58.000 entrades venudes, acostant-se a les 60.000 de fa un any, fins ara el seu rècord. En total, l’organització calcula que pel certamen han passat uns 130.000 espectadors.

Malgrat la bona salut del Festival de Sitges, aquesta edició que acabem de deixar enrere segurament serà l’última amb l’actual format. Tal com vam informar la setmana passada, de cara a l’any vinent, el seu director Ángel Sala té la intenció de renovar l’estructura del certamen i implementar un nou model amb dos guardons, un per a òperes primes i un altre del públic.

Palmarès Festival de Sitges 2014

Secció Oficial Fantàstic Competició

Millor pel·lícula: I origins, de Mike Cahill

Millor direcció: Jonas Govaerts, per Cub

Millor interpretació femenina: Essie Davis, per The Babadook, i Julianne Moore, per Maps to the Stars

Millor interpretació masculina: Nathan Phillips, per These Final Hours, i Koji Yakusho, per The World of Kanako

Millor guió: Jake Paltrow, per Young Ones

Millors efectes especials: William Eubank, per The Signal

Millor fotografia: Carter Smith, per Jamie Marks Is Dead

Premi especial del jurat: The Babadook, de Jennifer Kent

Millor curtmetratge: Oscar desafinado, de Mikel Alvariño

Mencions especials: Pos eso, de Sam; What We Do in the Shadows, de Taika Waititi i Jemaine Clement; A Girl Walks Home Alone at Night, d’Ana Lily Amirpour, i Spring, de Justin Benson i Aaron Moorhead

Gran Premi del Públic 

Millor pel·lícula de la Secció Oficial Fantàstic: What We Do in the Shadows, de Taika Waititi i Jemaine Clement

Premis Secció Oficial Fantàstic Òrbita

Millor pel·lícula: Hyena, de Gerard Johnson

Millor director: Cold in July, de Jim Mickle

Menció especial: ’71, d’Yann Demange

Premis Secció Oficial Fantàstic Panorama

Millor llargmetratge: The Treatment, de Hans Herbots

Menció especial: Creep, de Patrick Brice

Premis Méliès d’Argent 

Millor llargmetratge: Goodnight Mommy, de Veronika Franz i Severin Fiala

Millor curtmetratge: Autumm Harvest, de Fredrik S. Hana

Premis de la crítica

Premi José Luis Guarner: Réalite, de Quentin Dupieux

Menció especial de la crítica: Goodnight Mommy, de Veronika Franz i Severin Fiala

Premis Citizen Kane

Millor director novell: Ana Lily Amirpour per A Girl Walks Home Alone at Night

Menció especial: Jonas Alexander, per When Animals Dream

Secció Noves Visions

Premi Noves Visions Ficció: Han Gong-ju, de Lee Su-jin

Premi No-Ficció: Non-fiction Diary, de Jung Yoon-suk

Menció especial: The Duke of Burgundy, de Peter Strickland

Premis Focus Àsia 

Millor pel·lícula: Mad Sad Bad, de Han Ji-seung, Kim Tae-yong i Ryoo Seung-wan

Menció especial: Hwayi: A Monster Boy, de Jang Joon-hwan

Premis Anima’t 

Millor llargmetratge: The Satellite Girl and Milk Cow, de Chang Hyung-yun

Millor curtmetratge: Pineapple Calamari, de Kasia Nalewajka

Menció especial: Dinner for Few, de Nassos Vakalis

Premi Brigadoon Paul Naschy

Millor curtmetratge: Line Up, d’Àlex Julià

Premi Jurat Carnet Jove

Millor pel·lícula de Secció Oficial: A Girl Walks Home Alone at Night, d’Ana Lily Amirpour, i Cub, de Jonas Govaerts

Millor pel·lícula de la secció Midnight X-Treme: The Houses October Built, de Bobby Roe

Premi Emergents: Amor eterno, de Marçal Forés

Premi Experimenta: The Tribe, de Myroslav Slaboshpytskiy

Phonetastic Mobile Sitges Film Festival

Millor curtmetratge: Sector zero 4, d’Alfonso García López

Premi del públic: Intrusos, d’Iván Mourin

Premi Blood Window

The Stranger, de Guillermo Amoedo

Premi Sitges Cine365 Film 

Gerardo Herrero i Carles Torrens

Premis SGAE Nova Autoria 

Millor realització: Víctor Alonso Berbal, per Puño y metal, de la Universitat Pompeu Fabra

Millor guió: Joaquim Barceló per Dinosaurios, de Joaquim Barceló i Amanda Gómez, de la Universitat Ramon Llull

Millor música original: Alain Gómez Reglá i Luis Daniel González per Pilato, Pilato, de Roberto Russo, de l’Escola de Cinema Bande à Part

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram