Seguint el model dels festivals de cinema de Sant Sebastià, Canes o Berlín, que tenen un apèndix dedicat a la publicitat, el certamen sitgetà també impulsa el seu, Sitges Next. En aquest cas, però, es vol marcar distàncies ampliant el camp d’acció i centrant-se en la innovació en comunicació i new media. L’objectiu és esdevenir un punt de trobada i estímul de les noves tendències en les indústries creatives

Sitges Next debuta els propers 17 i 18 d’abril en una edició zero que vol ser el punt de partida per “marcar la línia” a desenvolupar els propers anys, segons va explicar en la presentació Christian Molina, programador del festival juntament amb Hèctor Ayuso.

El nou festival és una iniciativa de l’Ajuntament de Sitges i del Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i per vehicular-lo s’ha aprofitat la infraestructura de la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya, on estan representades ambdues institucions.

Festival multidisciplinari

En la presentació del certamen, el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, va justificar la participació de la Conselleria perquè, malgrat pertànyer a un àmbit que no els “resulta pròxim”, es tracta d’un esdeveniment molt multidisciplinari i relacionat amb les arts al qual se li vol prestar una “especial atenció”.

Sellas també va defensar que s’ha d’aprofitar “l’avantatge” de crear un festival des de zero, i va apostar perquè Sitges Next sigui un espai el “més creatiu i inclusiu possible” que ajudi als professionals del país a poder treballar “més i millor”.

En l’edició pilot, Sitges Next s’estructura en vuit conferències d’importants creatius internacionals i dos workshops, a més de diverses activitats paral·leles i la creació d’uns premis. La programació es distribueix en tretze categories: Brand Content, Storytelling, Mobile, Media & Technology, Social Media, Broadcast, Innovació, Emprenedoria, Transmedia, ADFantastic, Emerging Talent i Academy.

El pressupost de la edició zero del festival és de 75.000 euros, el qual surt de les aportacions de les institucions i de la previsió de venda d’entrades, segons va explicar el director de la Fundació, Xavier Duran. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram