La 48a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha programat del 9 al 18 d’octubre 375 sessions formades per un menú de 21.894 minuts de 169 pel·lícules, 1.423 minuts de 83 curtmetratges i 870 minuts de 14 sèries de televisió, i tot salpebrat amb 83 activitats paral·leles. L’Ajuntament espera que el certamen generi un impacte econòmic de 2,5 milions d’euros. 

Enguany, el Festival de Sitges, que homenatja el film Seven de David Fincher pel seu 20è aniversari, suma una nova sala, amplia el nombre de pantalles i impulsa quatre iniciatives orientades a projectar el seu paper com a trobada de la indústria i el talent emergent.

Són el Sitges Pitchbox neix com una eina del festival i la plataforma Filmarket Hub per oferir oportunitats a possibles produccions de gènere, en el qual s’han inscrit 170 projectes; l’Industry Meeting Point, que posarà en comú actuacions i iniciatives de professionals i industrials catalans; la Blood Window Red Carpet, un panell d’actors i actrius amb projecció internacional, seleccionats per un jurat integrat per l’Acadèmia del Cinema Català, l’Associació Catalana d’Actors i Directors Professionals de Catalunya i professionals del sector, i el Sitges Campus 2015, un fòrum sobre el thriller realitzat amb la col·laboració de les universitats i les escoles de cinema catalanes.

A més, per tercer any consecutiu, el Festival de Sitges acull el programa l’ESCAC Week, un programa on participen centenars d’alumnes d’aquesta escola, així com la SGAE Nova Autoria, una selecció de curts dels alumnes d’escoles de cinema i audiovisuals catalanes.

Produccions catalanes i dones cineastes

De nou, la 48a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya compta amb diversos llargmetratges amb participació catalana: El cadàver de Ana Fritz, d’Hèctor Hernández; Vulcania, de José Skaf; Segon Origen, de Bigas Luna i Carles Porta; Summer Camp, d’Alberto Marini; La novia, de Paula Ortiz; Sacramento, de Carlos Cañeque; The Forsaken, de Yolanda Torres, i el documental Les pel·lícules maleïdes existeixen, de Sebastià d’Arbó.

A banda, el certamen destaca el pes que guanyen els films dirigits per dones: a més de La novia i The Forsaken, es projectaran Evolution, de Lucile Hadzihalilovic; Haruko’s Paranormal Laboratory, de Lisa Takeba; Blind Sun, de Joyce A. Nashawati; The Invitation, de Karyn Kusama, i Into the Forest, de Patricia Rozema.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram