Un estudi de Deloitte conclou que la darrera edició del Festival Castell de Peralada va tenir un impacte de 12,2 milions d’euros en el Producte Interior Brut estatal, dels quals 11,2 milions a Catalunya, un 0,01% del PIB català. A més, el certamen va generar 276 llocs de treball, dels quals 255 a Catalunya.

L’estudi destaca que gairebé el 60% del pressupost (3,8 milions d’euros) venia del mecenatge privat: Casinos del Grup Peralada va aportar el 44% i el conjunt de copatrocinadors un 16%. Per la seva part, les subvencions van representar un 6,75% del pressupost (257.000 euros).

Així, per cada euro del pressupost de l’Associació Cultural del Castell de Peralada se’n van generar 3,21, mentre que per cada euro rebut en subvencions se’n van generar 47,24.

Els 21.532 assistents al festival (el 10% dels quals estranger) es van gastar una mitjana de 303,6 euros, a banda de les entrades, i van estar-se a la zona una mitjana de 2,2 dies. Els sectors més beneficiats d’aquest impacte econòmic van ser l’hostaleria, amb un 47% de la despesa (6 milions) i el comerç minorista, amb el 25%.

La 27a edició del Festival Castell de Peralada tindrà lloc del 13 de juliol al 17 d’agost.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram