Aquest dilluns s’ha presentat el projecte del nou director general del Consorci del Teatre Fortuny de Reus, Ferran Madico, escollit el passat desembre. La principal novetat és que les tres estructures de gestió que hi havia fins ara a la ciutat –Teatre Fortuny, Centre d’Arts Escèniques de Reus i Festival Trapezi– es concentren en una de sola, el Consorci.

Durant la presentació, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha assegurat que han demanat a l’equip gestor que “doni més visibilitat al Teatre a través d’una molt bona proposta artística, més treball de cara a fidelitzar els públics de la ciutat de Reus i de les comarques de Tarragona, i el manteniment de la capitalitat del circ al voltant de la fira Trapezi”.

Tot plegat, però, s’haurà de fer amb una reducció pressupostària de més del 20%, passant d’una mica més dels 2,5 milions d’euros del 2011 a menys de 2 milions, la qual cosa ha afectat la programació d’aquest any.

Capital del circ

Per la seva part, Ferran Madico, qui va realitzar el projecte de creació del CAER, el qual va dirigir entre el 2005 i el 2009, ha explicat que “cal obrir la programació a nous llenguatges i propostes, a nous formats i experiències escèniques i culturals que no han estat gaire presents al Teatre Fortuny”. En aquest sentit, es marca com a objectius “la singularitat, l’excel·lència, la qualitat i l’atractiu”. A més, Madico ha apostat ha perquè Reus esdevingui la capital del circ de Catalunya i promoure’n la programació estable tot l’any.

Línies d’actuació

Els objectius del nou projecte són: fer fort el CAER al territori; assolir major projecció nacional i internacional; donar més visibilitat al Centre a Reus i a Catalunya; fidelitzar i captar nous públics; promoure la programació musical enfortint el paper del CAER com a auditori; actualitzar l’organigrama de funcionament a partir de l’estructura actual del Consorci del Teatre Fortuny; i intensificar l’aposta per Reus com a capital del circ a Catalunya.

Les línies d’actuació del Consorci a curt termini, són: harmonitzar criteris i aconseguir una cohesió en les línies artístiques; marcar i presentar les directrius i establir les línies programàtiques; accentuar i reforçar les estratègies de comunicació; CAER, equipaments en xarxa; ccentuar i reforçar les estratègies de comunicació

I a mig i llarg termini, les línies d’actuació, són: CAER holístic (exhibició, producció, festivals); consolidació del públic assistent i incorporació de nous públics; inserció en els circuits professionals d’excel·lència nacionals i europeus; suport de la política de significació de Reus i província; potenciació i suport al sector de les arts escèniques; i cultura participativa (sinèrgies amb entitats, agrupacions i societat civil).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram