El Clúster Audiovisual de Catalunya segueix creixent i es consolida com a plataforma transversal del sector en un moment delicat per l’impacte de la pandèmia de la Covid-19. En els darrers dos mesos, i en el marc de la crisi sanitària, l’organisme ha incorporat 17 noves empreses i institucions, i ja n’agrupa 125.

“El sector audiovisual és avui més estratègic que mai. La nostra indústria, entesa en el seu sentit més ampli i transversal, és clau en el procés global de sortida de la crisi i interpel·la a tots els sectors”, assenyala Miquel Rutllant, president del Clúster. “Les empreses, institucions i marques tenen la necessitat d’arribar a les seves audiències i parlar-los de forma clara i directa, i en aquest context els continguts audiovisuals seran clau per la seva recuperació”, puntualitza.

El Clúster aixopluga empreses de producció, serveis de producció, postproducció, VFX, distribució, exhibició, operadors de ràdio i televisió, TIC audiovisual, telecomunicacions, fotografia, realitat virtual, videojocs i publicitat.

El Clúster Audiovisual de Catalunya treballa en la connexió entre les empreses del sector i en l’impuls del coneixement i la innovació a través de col·laboracions i de l’organització d’un ampli programa de conferències i tallers. A més, potencia la internacionalització de l’audiovisual català i treballa per convertir Barcelona i Catalunya en un hub internacional del sector i posicionar-lo com un pol rellevant al sud d’Europa.

Noves adhesions

Entre els membres incorporats els darrers dos mesos al Clúster Audiovisual destaquen el Centre Tecnològic de Catalunya Eurecat, així com La Salle, la Universitat de Vic i la Universitat Internacional de Catalunya. El Clúster remarca que aquestes adhesions posen de manifest la implicació de centres de recerca i de formació catalans en el sector, ja que s’afegeixen a la UB, la UAB, la UPF, la UOC, la Blanquerna, LCI Barcelona i BAU, entre d’altres.

Tot i que la pandèmia de la Covid-19 ha colpejat durament algunes start-ups que s’han acabat retirant del Clúster, les baixes s’han compensat amb la incorporació d’empreses tecnològiques, de realitat virtual i del videojoc com Virtual Zenit, SONO, Mediadata, Starloop Studios, Creatica i NRD Multimedia, entre d’altres.