El Clúster Audiovisual de Catalunya continua creixent i ja compta amb 204 companyies associades. D’aquesta manera, es consolida com el clúster del sector audiovisual “més potent d’Europa” en nombre d’empreses i institucions, reivindica. En aquest sentit, l’entitat remarca que se situa “per davant de clústers de referència al continent” de Suècia, França o Bèlgica.

En la primera meitat de l’any, el Clúster català ha incorporat una trentena de nous associats, entre els quals hi ha Rakuten, Sónar, CCCB, KPMG, Selecta Vision, Triodos Bank, Cinemes Texas, Sonilab, Algam Ibérica i Blanco y Negro.

El Clúster Audiovisual de Catalunya ha celebrat aquest dimecres la seva assemblea anual per fer balanç de l’any i presentar les noves incorporacions i el seu paper en el sector.

Un sector estratègic

“En la nostra trajectòria com a clúster de l’audiovisual i amb la incorporació d’empreses de primer nivell, constatem que la indústria audiovisual catalana és cada vegada més potent tant en l’àmbit nacional com internacional. I això demostra que el sector audiovisual és estratègic com a motor econòmic per al país”, ha ressaltat Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya.

El Clúster aposta per convertir Catalunya en el hub audiovisual del sud d’Europa, i amb aquest propòsit exerceix un paper rellevant com a interlocutor amb l’Administració. Per aconseguir-ho, considera d’especial rellevància el projecte del Catalunya Mèdia City, del qual a l’abril es va aprovar la partida per licitar la primera fase.

“Estem orgullosos de veure com el projecte de les Tres Xemeneies avança”, apunta Rutllant. “Aquest projecte de país ajudarà a posicionar la nostra indústria audiovisual a nivell internacional i suposarà un important impuls a la innovació i el talent. Aquí els clústers podem ser de gran ajuda per fomentar accions que reverteixin en aquest impuls”, afegeix.

Estratègies d’internacionalització

La internacionalització de les companyies del país és un dels principals eixos de treball del Clúster, que és el soci local de la fira de tecnologia audiovisual ISE (Integrated Systems Europe), que ha celebrat quatre edicions a Barcelona. Així, l’entitat impulsa estratègies per posicionar l’audiovisual català a Europa i al món, a la vegada que promou l’atracció d’inversió estrangera per enfortir l’ecosistema local.

Enguany, en col·laboració amb ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat, ha organitzat una missió als Estats Units perquè els socis coneguin de primera mà les tendències audiovisuals i posicionar el sector català a l’estranger. Arran de l’èxit de la missió, l’any que ve se’n programarà una altra al Regne Unit.

A més, properament, el Clúster Audiovisual de Catalunya té previst realitzar contactes amb empreses i agents dels EUA i Europa per atraure empreses i inversions al país.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram