La Universitat de Massachusetts acull des d’aquest dimarts la sisena edició del Cicle de Cinema Català, que fins al 22 d’abril projectarà set pel·lícules en versió original subtitulada en anglès. Enguany, el cicle aborda la relació entre identitat/s i cinema. Els passis són gratuïts i oberts al públic en general, i són els propis estudiants els encarregats d’introduir els films i de moderar el debat posterior.

Les set pel·lícules que es projectaran, són: El bosc, d’Óscar Aibar; Herois, de Pau Freixas; Mercado de futuros, de Mercedes Álvarez; Catalunya Über Alles, de Ramon Térmens; Lo mejor de mí, de Roser Aguilar; Una pistola en cada mano, de Cesc Gay, i 53 dies d’hivern, de Judith Colell.

Per a la cloenda, el 22 d’abril, Colell presentarà el seu treball i realitzarà una classe magistral sobre l’adaptació cinematogràfica. A més, la directora també presentarà 53 dies d’hivern a la Universitat de Harvard i al College of the Holy Cross.

El Cicle de Cinema Català s’emmarca en el programa d’estudis catalans de la Universitat de Massachusetts, que imparteix docència en català, i on actualment hi ha més de 30 estudiants que hi aprenen la llengua i la cultura catalana. A més, el curs vinent es preveu instaurar un Minor in Catalan Studies, amb un total de 15 crèdits.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram