La Federació Catalana de Cineclubs ha fet públics els tres Premis José María Nunes que concedeix anualment.

En la categoria de persona o entitat vinculada amb els cineclubs enguany s’ha distingint la distribuïdora cinematogràfica Alba Molas. Va iniciar-se a finals dels 70, sent una de les primeres dones que es dedicaven a la distribució de cinema a Espanya, i va estar en actiu fins fa tres anys.

En la modalitat al fet cineclubista, el premi ha estat per al Cineclub AC Granollers, per la fundació del Cineclub Jove de La Crida Edison, per apropar el cinema al jovent del Vallès Oriental.

Finalment, per votació dels cineclubs que pertanyen a la Federació, s’ha guardonat la pel·lícula Alcarràs, dirigida per Carla Simón, com la millor producció catalana de 2022.

Els Premis José María Nunes es lliuraran en la sessió inaugural de la desena edició de la Setmana del Cineclubisme Català, que se celebrarà del 3 al 8 d’octubre a la Filmoteca de Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram