Jordi B. Oliva, Joan Enric Valiente i Natàlia Garriga [foto: Càstor P. Cufí].

La Federació de Productores Audiovisuals – PROA ha atorgat la segona edició del Premi a l’Impuls de l’Audiovisual al CineClub Utiye d’Ontinyent, per fer arribar al públic general un circuit de cinema alternatiu. El seu president, Joan Enric Valiente, va rebre el guardó de mans de la consellera de Cultura, Natàlia Garriga.

El lliurament va tenir lloc dilluns en la tradicional Nit PROA amb què l’organització fa els seus reconeixements als professionals, i que va reunir productores i personalitats de la indústria audiovisual.

Durant la vetllada també es van concedir els vuitens Premis PROA als millors productors i productores que atorga cada associació que conforma la Federació: Toni Escandell i Marina Seguí de Paleârtica Films (de l’APAIB); Lina Badenes de Turanga Films (AVANT); Iván Fernández Lobo, secretari general de DeviCat; Pablo Jordi de Pikkukala (ProAnimats); Sergi Cameron i Ventura Durall de Nanouk (ProDocs); Sandra Tàpia d’Arcadia Motion Pictures (ProFicció), i Aitor Montánchez de Veranda TV (ProTV).

Com a novetat, enguany també es va donar a conèixer el projecte guanyador del renovat programa d’internacionalització per a empreses novelles, Sprint!, que en la seva vuitena edició s’ha atorgat a la productora Materia Cinema amb el seu llargmetratge Mala gent.

Oliva defensa la tasca de les productores independents

“Lluitarem per l’establiment d’un ecosistema audiovisual més acord al segle XXI que no pas al segle XX”, va afirmar durant la Nit PROA el president de la Federació, Jordi B. Oliva, qui va reclamar una nova Llei del cinema respectuosa amb la feina de les productores independents.

“Que la intel·ligència artificial no eclipsi la intel·ligència natural, l’olfacte per les bones històries i la capacitat humana de fer valdre la creació de continguts”, va dir durant la seva intervenció Oliva.

El president de PROA també va demanar a les autoritats que no deixin morir la indústria audiovisual “per decisions partidistes o xantatges econòmics”, i a les televisions públiques que “prioritzin el contingut de la producció independent sense fissures, ambivalències ni tripijocs”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram