La primera onada de l’enquesta òmnibus de 2015 del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) indica que el consum cultural en català creix. En concret, la llengua catalana és la preferida pel 35,4% dels enquestat a l’hora de consumir llibres, 3,8 punts més que en l’onada anterior; pel 22% en el consum de cinema, un increment d’1,1 punts, i un 37,5% en el teatre, 3 punts més. En canvi, en el cas de la música, la preferència pel català decreix 3,1 punts fins al 8,1%.

En tot cas, les preferències idiomàtiques estan dominades pel castellà en el cas dels llibres, amb un 42,6% dels enquestats (3,9 punts més que en l’anterior onada) i del cinema, amb el 45% (un increment de 3,5 punts), i per la versió original en el cas de la música, amb un 49,4% (un augment de 7,4 punts). Així doncs, l’únic consum cultural on la llengua catalana és la preferida és el teatral, ja que el castellà queda amb un 29% (suma 3,3 punts).

Els efectes de la crisi en el consum cultural

A banda, la primera onada del CEO de 2015, també mostra altres dades simptomàtiques: el 56% dels enquestats ha reduït la despesa en productes i serveis culturals (una reducció de 3,4 punts respecte l’anterior onada); el 57% accedeix a més continguts en línia gratuïts (nou dècimes més); el 19,4% accedeix a més continguts en línia de pagament (un increment de 8,3 punts); el 58,5% busca ofertes per anar al teatre, cinema o concerts (un augment d’1,7 punts); el 47,7% només va al teatre o el cinema si pot obtenir ofertes, descomptes o entrades gratuïtes (9,6 punts més), i el 32,1% ha augmentat les seves visites a les biblioteques (un increment de 6,4 punts). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram