El tinent d’alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Ciurana, ha presentat aquest dimarts el nou ús que se li vol donar al Canòdrom un cop descartat com a centre d’art contemporani: el d’espai on els creadors entrin en contacte amb el món empresarial del sector cultural.
El nou projecte tindrà una inversió màxima d’1,3 milions d’euros, i es preveu que arrenqui l’1 de gener del 2014 i que estigui completament en marxa el 2015.
De moment, s’ha presentat una proposta inicial que s’ha de desenvolupar i formalitzar durant els propers mesos amb les aportacions de la resta de grups municipals. D’entrada, PSC i ICV-EUiA han rebutjat el projecte en desacord amb el canvi d’usos de l’equipament, mentre que el PP vol que s’accelerin els tràmits perquè arrenqui abans.
Gestió privada
La proposta contempla fer del Canòdrom un element dinamitzador de les noves propostes creatives emergents a la ciutat, amb una organització que actuï com una entitat de promoció dels nous productes i serveis desenvolupats pels creadors barcelonins.
La gestió de l’equipament serà privada, per la qual es traurà a concurs i s’establirà un contracte marc per a l’empresa escollida. Per la seva part, l’Institut de Cultura donarà suport en tots els serveis d’orientació i promoció de l’equipament.
El Canòdrom oferirà tres tipus de serveis: un espai on els creadors puguin desenvolupar i compartir els seus projectes; suport i acceleració per a la creació de noves petites empreses enfocades a la indústria cultural, i serveis de comercialització i representació per a creadors perquè trobin sortides comercials al seu talent. Paral·lelament, també s’oferiran serveis d’orientació, promoció i comunicació.
Tres àrees d’actuació
L’estructura estarà basada en tres àrees principals. La pedagògica, encarregada d’obrir el Canòdrom a la ciutadania i promoure l’intercanvi de coneixement, el contacte i el networking. La de creativitat proactiva, on es donarà suport perquè els creadors puguin experimentar amb tota mena de tecnologies i tècniques. I la de creativitat reactiva, que realitzarà les prospeccions del mercat a nivell internacional i local per detectar les necessitats i oportunitats existents.
El Canòdrom gaudirà de diferents espais: un de co-working; un taller audiovisual i plató; una sala d’actes polivalents; una àrea per a esdeveniments (networking, exposició, happenings); vestidors; un bar amb graderies; les oficines de gestió, i un magatzem.