La Covid-19 no ha tret les ganes d’anar al teatre. Una estudi del portal Teatre Barcelona indica que el 92,8% del públic teatral té moltes o bastantes ganes de tornar-hi, i un 83,4% assenyala que no deixarà passar gaire temps des de l’obertura de les sales.

El document analitza l’impacte de la crisi sanitària en les percepcions i les actituds del públic teatral a partir d’una enquesta realitzada la primera quinzena de juny a una mostra de 4.270 persones majors d’edat que han vist com a mínim un espectacle escènic en viu durant els dotze mesos anteriors al tancament de les sales pel coronavirus.

L’estudi indica que un 74% de les persones enquestades no preveu que la crisi influeixi en el seu consum teatral en termes quantitatius al llarg d’un any, mentre que un 10% diu que l’augmentarà. Entre el 12,3% que creu que anirà menys al teatre, els principals motius són la preocupació per la salut i la situació econòmica.

Una altra dada que demostra la fidelitat del públic: un 49,1% compraria una entrada sense saber per a quin espectacle en concret, només per donar suport al sector de les arts escèniques en aquest moment complicat.

Amb tot, un 59,7% de les persones enquestades creu que després d’aquesta crisi hi haurà menys teatres perquè alguns es veuran obligats a tancar per l’impacte de la Covid-19.

Per altra banda, teatres, auditoris i cinemes es perceben com a espais amb un risc de contagi moderat i queden ben situats en relació amb altres espais o recintes que acullen esdeveniments multitudinaris, com sales de concerts, discoteques, transport públic, esdeveniments esportius, gimnasos o bars i restaurants.

També hi ha consens en la percepció que el sector teatral ha estat un dels sectors econòmics més damnificats per aquesta crisi (62%) i que ha mancat suport institucional (65,6%). Sobre aquest punt, Teatre Barcelona puntualitza que gran part de les entrevistes es va realitzar abans de la publicació dels paquets d’ajuda específics per al sector cultural de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram