La vintena edició del concurs musical emergent Sona9 obre la convocatòria de manera excepcional durant dos mesos, de l’1 d’abril al 31 de maig, i s’adapta als nous temps potenciant el format multimèdia per donar major projecció al grups i solistes que hi participin. El certamen 2020 atorgarà aquest any set premis –inclosos els tres finalistes– amb una dotació superior a 60.000 euros amb més concerts per als finalistes i l’aposta pels formats d’EPs, singles i videoclips a través de les xarxes socials com a gran novetat.

El certamen es dirigeix a grups i solistes de qualsevol estil musical, que cantin en català, siguin nous valors i no tinguin contractes discogràfics o de management vigents. El termini per presentar candidatures –amb un mínim de tres cançons originals– finalitza el 31 de maig.

Les fases

Després del període d’inscripcions, en una segona fase, al juliol, el jurat del Sona 9 seleccionarà 18 artistes: dotze de Catalunya, tres de les Illes Balears i tres més del País Valencià. Dels concerts preliminars el jurat escollirà sis grups i el públic sis més.

En la tercera fase, els dotze grups i solistes seleccionats participaran en un taller de producció i assessorament per als directes organitzat per les Cases de la Música, i en una sessió formativa a la SGAE.

Per a la quarta fase, al setembre-octubre, els dotze artistes semifinalistes hauran de fer un concert acústic als estudis d’iCat, amb dos cançons pròpies i una versió i/o adaptació al català d’un tema enregistrat per un altre artista per un altre artista.

El jurat escollirà cinc artistes, que enregistraran una cançó original a Bucbonera Studios. D’aquí sortiran els tres finalistes, que al novembre faran una estada a les Cases de la Música per preparar el directe de la final, prevista el 18 de novembre a la sala Luz de Gas de Barcelona.

El premi Sona 9 per al guanyador és la gravació i edició digital d’un EP (quatre temes) amb un productor professional, la signatura d’un contracte discogràfic, una minigira de concerts per Catalunya, l’enregistrament d’un videoclip, i una campanya de promoció i publicitat, entre d’altres. El premi del segon classificat consta d’un single digital (dues cançons), una minigira de concerts, un videoclip i una campanya de promoció, i el del tercer classificat és una minigira i una campanya de promoció.

A més hi ha el premi per votació popular, dotat amb 1.000 euros en material musical, que es decidirà entre els tres grups finalistes pel vot del públic el mateix dia de la final, i el Premi Cases de la Música al grup o solista amb més projecció de futur entre els 18 seleccionats en la fase preliminar, que consisteix en el programa de tutoria Incubadora Musical.

Enguany les fases del Sona 9 poden veure alterades les dates i el procediment en funció de l’aplicació de l’estat d’alarma per la crisi sanitària causada per la pandèmia del coronavirus.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram