La primera edició del Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre va cloure dimecres tres dies de  conferències, taules de debat, presentacions de projectes i tallers amb la presentació i lectura del que es considera el “plat fort de l’esdeveniment”, un manifest centrat a reivindicar el rol del públic de les arts escèniques.

El Manifest de Barcelona sobre els espectadors de teatre ha estat pensat i redactat per espectadors durant els mesos de pre-Congrés i amb la informació recollida durant les tres jornades. Representants del col·lectiu van llegir el text mentre la resta d’experts internacionals ocupaven l’escenografia de l’obra Paraíso perdido al Teatre Romea.

El document, està dividit en tres parts –Dubtes raonables, Creences i Desitjos– al voltant de la figura del públic i de la seva participació en les produccions escèniques. “Ens agradaria que se’ns escoltés, estar ben informats, sentir la nostra veu representada. Ens agradaria sentir-nos com a convidats o com a participants, més que només com a espectadors/es”, rebla el manifest.

La cloenda de l’esdeveniment va estar presidida per Pepe Zapata, comissari del Congrés, i Miquel Valls, director del pre-Congrés, i va comptar amb les intervencions de Joan Carles García Cañizares, diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona; Jordi Martí, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona; Joan Francesc Marco, director general de l’INAEM, i Daniel Martínez de Obregón, president d’Àfora Focus.

Segona edició el 2024

L’organització del Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre ha expressat la seva satisfacció per l’èxit de l’esdeveniment, amb 625 persones inscrites de 28 països i cinc continents.

Així doncs, Daniel Martínez va anunciar que l’esdeveniment tindrà continuïtat i celebrarà una segona edició la tardor de 2024 a Barcelona, ja que els reptes i les perspectives plantejades en la primera ho fan necessari.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram