La 17a edició del Primavera Sound arrenca com l’anterior: amb tots els tiquets venuts, tant els abonaments com les entrades de dia, cosa que anteriorment no havia passat mai. Com és habitual, el festival barceloní presenta un complet i extens cartell, amb un ampli ventall d’estils musicals, alternant artistes consagrats, underground i novells de diferents generacions. En total, el Primavera Sound 2017 ha programat 346 actuacions, de les quals un centenar són gratuïtes. El pressupost és de 12 milions d’euros.

La principal novetat és el creixement de l’oferta electrònica, enguany batejada com a Primavera Bits, que el 2016 es va traslladar al Parc de la Pau. En aquesta edició, s’amplia l’extensió de 7.000 a 12.000 metres quadrats i es duplica la capacitat fins a les 10.000 persones. A més, suma un segon escenari i incrementa les actuacions de 42 a 62. En conjunt, la superfície del recinte del Fòrum s’ha ampliat fins als 192.000 metres quadrats.

Tot i que ara arriba el gruix del festival, el Primavera Sound escalfa motors des de principis de maig amb la programació que escampa per tota la ciutat: el cinquè Primavera als Bars i el tercer Primavera als Barris.

A més, després de la bona acollida de l’any passat, repeteix el Primavera al Raval, que ha programat una setantena d’actuacions gratuïtes en tres escenaris al CCCB, on també es desenvolupen les jornades professionals.

El PrimaveraPro es consolida

Per la seva part, la vuitena edició de de l’àrea professional consolida la seva proposta i repeteix ubicació al CCCB, on es va instal·lar l’any passat per acomodar el seu creixement. Enguany, el PrimaveraPro es presenta amb la “voluntat d’entendre el passat per seguir construint el futur”. Amb un pressupost de 420.000 euros, ha programat unes 125 activitats per als 3.000 professionals que espera rebre.

L’àrea professional actua com a un punt de trobada del sector musical, però també com a espai d’innovació i reflexió. Així, presenta un ampli programa de conferències, taules rodones, tallers, sessions de networking i presentacions on s’abordaran una àmplia varietat de qüestions relacionades amb la indústria musical des de diferents perspectives.

En aquesta edició, els principals eixos temàtics són l’aposta per la originalitat com a motor creatiu, els constants reptes de la independència artística, i el canvi com a gran catalitzador del desenvolupament.

A més, en el marc del PrimaveraPro se celebren les terceres edicions del Congrés Internacional de Sales de Concerts i del segon Congrés Internacional de Segells Independents.

A banda, el PrimaveraPro On-Screen abordarà per segon any la convergència entre el món musical i l’audiovisual, mentre que la quarta edició del concurs PrimaveraPro Startups serà l’encarregada de donar suport a la innovació tecnològica enfocada al sector musical.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram