El mercat del llibre digital a l’Estat és a anys llums de, per exemple, el d’Estats Units. Però mentre va avançant pel llarg camí que encara li queda, Ediciones B ha optat per posicionar-se al mercat amb una forta aposta. Aquest mateix dimarts llança B de Books, una editorial generalista íntegrament digital que compta amb 600 títols i que publicarà 300 referències a l’any. Agunes d’elles només s’editaran en format digital, mentre que d’altres també ho faran al mateix temps en format imprès a Ediciones B.

Per atraure els lectors, s’ha optat per oferir uns preus baixos, d’1,99 a 9,99 euros, que impliquen descomptes d’entre el 30 i el 90% respecte les edicions impreses. El director editorial d’Ediciones B, Ernest Folch, explica que s’ha intentat imitar la franja de preus que funciona als Estats Units, sense prendre com a referència un percentatge de l’edició impresa, sinó establint un preu que comercialment pugui ser atractiu.

Sense protecció anticòpia

Una novetat que no ha agradat tothom és que els llibres digitals de B de Books no disposaran del sistema DRM (Gestió de Drets Digitals) de protecció anticòpia, amb la qual cosa els lectors podran compartir el llibre tant com vulguin amb altres dispositius. L’objectiu és facilitar una descàrrega més ràpida i senzilla, a banda d’actuar com a mesura de foment de la lectura. Algunes veus, però, creuen que així s’afavoreix la pirateria.

“L’encriptació no serveix per evitar la pirateria: la prova és la quantitat de llibres que estan encriptats i piratejats. Al contrari, l’afavoreix, encara que sembli una contradicció. Perquè el que fomenta la pirateria és posar dificultats al comprador, que el procés de compra sigui complicat i el preu elevat”, argumenta Folch.

Punts de venda

B de Books ja ha arribat a un acord amb Amazon perquè la plataforma vengui els seus llibres per al Kindle, de manera immediata a les botigues d’Amazon de França, Itàlia i els Estats Units i presumiblement abans de Nadal a Amazon.es, coincidint amb el desembarcament del Kindle a l’Estat espanyol.

El nou segell digital també com a punts de venda Libranda i les botigues online convencionals com la Casa del Llibre, FNAC i Leqtor. A més, està en converses amb Apple (publicarà quatre Apps per a iPad i iPhone l’any), Google i Kobo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram