El comitè d’empresa del Gran Teatre del Liceu ha desconvocat la vaga programada entre el 2 i el 20 d’octubre per a les 14 funcions de La forza del destino. La decisió es va prendre la setmana passada després d’acordar amb la direcció començar a negociar un nou conveni col·lectiu a partir del 15 d’octubre amb un mediador escollit per ambdues parts.

Les topades entre treballadors i direcció del Liceu va semblar que finalitzarien al febrer, quan es va signar un acord de negociació del conveni pel qual l’empresa retirava l’ERO temporal que havia presentat i el comitè desconvocava una vaga ja tramitada pels sindicats.

Però el termini establert per al 15 de maig es va incomplir, i la pròrroga del 15 de juliol no només tampoc es va complir, sinó que pocs dies després l’empresa va anunciar acomiadaments. La resposta dels sindicats va ser una altra vaga: el 30 de juliol es va dur a terme una primera aturada, i les programades per aquest octubre s’han acabat desconvocant.

Ara fa falta saber si aquesta vegada finalment en sortirà un nou conveni o continuaran els enfrontaments entre ambdues parts.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram