El Govern va declarar aquest dimarts tres nous béns culturals d’interès nacional (BCIN): el Pont Nou de Manresa i el Palau Abacial de Sant Joan de les Abadesses, ambdós en la categoria de monument històric, i la Casa Àngel Guimerà del Vendrell com a lloc històric.

El Pont Nou de Manresa, construït el 1322 per l’arquitecte Berenguer de Montagut, és un pont medieval d’estructura gòtica d’uns 130 metres que travessa el riu Cardener. Per la seva part, el Palau Abacial, ubicat al nucli medieval de Sant Joan de les Abadesses, és un edifici gòtic construït per l’abat Pere Soler (1203-1217) i renovat per l’abat Arnau de Vilalba (1393-1427).

Finalment, segons el Govern, la “rellevància” de la Casa Àngel Guimerà, de construcció tradicional, rau en el llegat històric i artístic que va aportar el poeta i dramaturg a la llengua i la cultura catalanes. Actualment està en procés de rehabilitació i ampliació amb un edifici de nova planta que es convertirà en un museu que difondrà l’obra i la figura d’Àngel Guimerà, i on es concentrarà tota la seva documentació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram