El 63,3% de les llars amb accés a internet del conjunt de l’Estat consumeix continguts audiovisuals de plataformes digitals de pagament, segons dades de finals de 2024 del panel de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.
Aquest percentatge suposa un creixement d’1,3 punts percentuals respecte de 2023, i de 13,7 punts en comparació de finals de l’any 2020.
A més, de les llars que consumeixen continguts audiovisuals de pagament, el 63,3% utilitza més d’una plataforma, una reducció de 0,9 punts percentuals respecte de l’any anterior. En concret, un 25,4% fa ús de dues plataformes (+1,1); un 16,8% n’empra tres (–0,4), i un 21,1% diu que són quatre o més (–1,6).
L’anàlisi de la CNMC també indica que el 60,3% de les llars contracta els continguts directament amb la plataforma (un punt més que el 2024), mentre que el 41,3% els té inclosos en el paquet de serveis del proveïdor d’internet (–1,7).
Netflix es manté com la plataforma més utilitzada i a més creix en implementació, consumida al 44,1% de les llars (+4,3). A continuació es troben Amazon Prime Video amb un 21,4% (–0,2); Movistar Plus+ 16,7% (–0,9); Disney+ 6,2% (–1,2) i HBO Max 5,3% (–2).