La tercera edició de la campanya Fas 6 anys. Tria un llibre impulsada pel Departament de Cultura s’ha tancat amb un increment en la participació. En total, enguany han participat en la iniciativa 35.146 infants, un 44,7% del total de 78.638 nascuts el 2018. D’aquesta manera, es manté la línia ascendent iniciada des de que es va posar en marxa la iniciativa: en la primera edició va participar el 38,3% del total d’infants de 6 anys censats, i l’any passat va pujar al 39,10%.
Per la seva part, les llibreries que han participat en la iniciativa han estat 317, un 15,46% més que les 268 de l’any passat, mentre que en la primera edició ho van fer poc més de 200.
Malgrat l’augment de vendes general, el nombre de títols ha disminuït. En concret, han estat 6.604, un 3,79% menys que l’any passat. En paral·lel, el nombre d’editorials es redueix un 17,08%, de 439 a 364.
El balanç de la campanya també indica que, del total de llibres venuts, el 70,4% dels exemplars han estat en català, quan l’any passat el percentatge va ser del 69,5%, i el 2016 del 62,2%.
Satisfacció dels llibreters
Per altra banda, en l’enquesta de satisfacció entre els llibreters, el 77% considera que enguany ha augmentat l’afluència de públic durant la campanya; el 87% ha detectat que s’ha generat públic nou; el 68,1% afirma que la iniciativa afavoreix que els usuaris adquireixin més d’un llibre; i el 63,9% ha notat una diferència positiva en la facturació. La Conselleria també ressalta que el 73,8% dels llibreters ha puntuat la campanya amb un 5 sobre 5.