Foto: Gemma Sánchez Bonel / ACN

L’agència de desenvolupament econòmic Node Garraf ha creat un joc de mòbil per dinamitzar 20 festivals i més de 40 atractius turístics de la comarca. La proposta convida a ‘caçar’ uns altaveus creats amb realitat augmentada als festivals englobats a la programació conjunta Garraf Sona, que enguany compleix cinc anys. Garraf Sona – The Game també vol promocionar els indrets més icònics dels sis municipis de la comarca, on els participants trobaran a través del seu mòbil més altaveus que hauran de clicar. Entre els festivals gamificats hi ha Jardins de Terramar, El Tingladu, Monocicle, Cubelles Noir i Sitges Film Festival. Pel que fa als reclams turístics, hi ha la Pasífae, els cascs antics o la desembocadura del Foix, entre altres.

Els assistents als festivals trobaran un tòtem amb un codi QR que els conduirà a Garraf Sona – The Game. Després de registrar-se, a través de la pantalla de mòbil veuran com al seu entorn els apareixen nombrosos logotips en forma d’altaveu que hauran de clicar durant un minut. Com més altaveus ‘cacin’, més punts obtindran per posicionar-se a la classificació global de tots els participants. “Confiem que serà un al·licient important per a uns festivals que ja tenen un gran èxit”, ha apuntat en roda de premsa aquest dilluns la presidenta de Node Garraf, Marta Verdejo.

En paral·lel a la possibilitat de jugar als 20 festivals de la programació Garraf Sona, els inscrits al joc podran obtenir més punts si visiten fins a 43 indrets turístics de la comarca que han estat geolocalitzats en l’activitat. En aquests llocs, el mòbil detectarà automàticament que es tracta d’un indret inclòs al joc i els usuaris podran veure al seu mòbil en realitat augmentada un altre altaveu. Si el cliquen, escalaran posicions a la classificació final.

Els impulsors de Garraf Sona – The Game han apuntat que la classificació es tancarà a finals de novembre, moment en què es premiarà el guanyador, però també la resta de jugadors més ben posicionats. A hores d’ara, el llistat de premis està pendent de concretar, però la previsió és recompensar els millors jugadors amb nits d’hotel, àpats a restaurants o activitats turístiques som sortides en caiac. L’empresa Som Experiències ha fet una crida a empreses del turisme i hostaleria a sumar-se a la iniciativa per promocionar-se i poder disposar de més premis per als jugadors.

Projecte 360

“Volem que tots els assistents als festivals consumeixin territori”, ha destacat des de l’àrea de turisme de Node Garraf Jonatan Aleman, que ha assegurat que la programació conjunta de Garraf Sona ha permès els últims anys oferir una experiència global als visitants, alhora que també ha promogut la cultura entre els residents a la comarca més enllà dels seus interessos habituals.

Durant la presentació de la programació d’enguany i del joc de mòbil, Aleman ha definit Garraf Sona – The Game com un projecte “360 graus que complementa la coneixença de la comarca i permet plasmar el ventall multicultural que s’ofereix al llarg de nou mesos, entre març i novembre”. “En un sol projecte oferim territori, creativitat i festivals”, ha ressaltat.

Al seu torn, Marta Verdejo ha assegurat que el joc i la programació conjunta són propostes que fomenten la “concertació territorial”. Ha recalcat que la voluntat és “lligar tots els festivals perquè la gent tingui interès en moure’s pel Garraf”.

Més de 300.000 persones

La programació conjunta Garraf Sona celebra aquest 2024 el cinquè aniversari d’una iniciativa que Node dona per “consolidada”, passant de 14 festivals el primer any als 20 de la programació presentada aquest dilluns. Els organitzadors han celebrat la multidisciplinarietat que engloba Garraf Sona, que té un gran gruix de propostes musicals, però també activitats literàries, de dansa, disseny i cinema.

La programació arrenca a la primavera amb el Festival de Jazz Antic de Sitges, el Beer Live i el Sitges Next. A l’estiu és quan agafa més embranzida, amb Monocicle, Temps de Vi, FIMPT, Rua Summer Carnaval, Vaivé, Concerts de Mitjanit, Nowa Reggae, El Tingladu, Jardins de Terramar, Barraques de Sitges i Cubelles Noir. De cara al setembre, s’inclouen la Festa de la Verema de Cubelles, Dona Art en Femení, Sitges Queer Fest, Sitges Film Festival, Dixieland Tast i Blanc, mentre que la programació acaba al novembre amb la Mostra de Cinema Endimaris LGTBIQ+.

Segons Node Garraf, aquesta vintena de festivals sumen més de 300.000 assistents, “fet que té un important impacte econòmic pel municipi que acull cada esdeveniment, però també pel conjunt de la comarca”. Estimen que els 20 festivals generen més de 1.100 llocs de treball directes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram