El Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), formarà part de l’Aliança Europea de les Indústires Culturals (ECIA, per les sigles en anglès), un consorci d’agents territorials mitjançant el qual es pretén definir un catàleg de polítiques de suport a les PIMES a partir de l’experiència de les indústries culturals i creatives.

En el projecte, que té una durada de tres anys, també hi participen l’Amsterdam Innovation Motor (Països Baixos), que lidera el projecte; la província de Milà (Itàlia), i les ciutats de Berlín (Alemanya), Tampere (Finlàndia) i Nantes (França). L’objectiu és que els participants intercanviïn els seus coneixements en matèria de polítiques públiques i defineixin accions concretes de suport a les empreses.

La iniciativa, impulsada per la Direcció General d’Empresa i Indústria de la Comissió Europea, es presenta oficialment a Milà en el marc de l’Innovation Festival, que té lloc del 26 al 28 de febrer.

El paper de l’ICEC a l’ECIA

Dins de l’organització, l’ICEC haurà de coordinar l’intercanvi d’experiències i coneixements en matèria d’accés al finançament per les empreses culturals i creatives, amb els objectius següents:

• Detectar, considerar i dissenyar instruments de finançament més eficients per donar suport a les PIMES amb caràcter innovador en l’àmbit de les indústries creatives.

• Definir les recomanacions de polítiques per accelerar la incorporació dels mecanismes de suport financer més avançats amb eficàcia i impacte provats.

• Considerar la implementació a través dels programes de fons estructurals de la UE o els mecanismes de suport del Banc Europeu d’Inversions (EIB) i el Fons Europeu d’Inversions (EIF).

Amb aquesta iniciativa, la CE vol posar de manifest la creixent importància de les indústries culturals i creatives en la seva aportació a l’economia de la UE, tant pel que fa al PIB com a la generació d’ocupació.

A més, la Comissió també reconeix que el sector de les empreses creatives sovint actua com a viver d’iniciatives empresarials de caràcter innovador i d’alt valor afegit, ja sigui per la seva capacitat de generar actius de propietat intel·lectual, com per la recerca i adaptació constant de les seves estratègies de màrqueting en el seu afany per generar una demanda a mida en cada cas.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram