Carolina Diez-Cascón és la nova directora de Swab Barcelona Art Fair i agafa el relleu del seu pare, Joaquín Diez-Cascón, fundador de l’esdeveniment. La fira celebrarà la seva 18a edició del 2 al 5 d’octubre.

La nova direcció de Swab preveu aportar una visió “renovada” a l’esdeveniment tot reafirmant-ne els principis fundacionals com a “plataforma d’emergència i descoberta”, però alhora iniciant una nova etapa “més oberta, plural i atenta a les urgències del present”.

Des de Swab afirmen que el certamen s’alinea amb pràctiques que “entenen l’art com una eina de transformació social, valor públic i bé comú”, tot promovent nous sistemes de producció i representació cultural “més sostenibles i col·laboratius”.

Carolina Diez-Cascón ha estat la directora d’art de la fira Swab des de 2016, i al llarg de la seva trajectòria ha treballat en els camps de l’art contemporani, la moda i el cinema.

La 18a edició

Swab proposa una propera edició que s’alinea amb pràctiques que entenen l’art com “una eina de diàleg, acció col·lectiva i transformació social”. Així doncs, vol obrir-se a formats, llenguatges i metodologies independents que busquen un espai de trobada mútua i una exposició al públic, al mercat i al marc institucional, sense allunyar la creació del valor cultural, comunitari i experimental.

El programa central de la fira, Polar and Tropic, presentarà 13 espais gestionats per artistes, col·lectius i comissàries de la regió nòrdica i del sud-est asiàtic, que basen les seves pràctiques en la relació amb la comunitat i el territori, l’experimentació curatorial i la creació de xarxes de col·laboració.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram