Paula Grimaldo, Ariadna Gil i Miguel Faus, durant el rodatge (foto: Albert Masferrer).

La producció catalana de Calladita és la primera pel·lícula europea que es finança amb NFT (non-fungible tokens). El director, Miguel Faus, assegura que es tracta d’un mètode “similar” a les campanyes de micromecenatge que es fan habitualment, però la novetat és que es dona un “actiu digital a la blockchain” digital als inversors que potser en un futur es revaloritza.

El llargmetratge s’ha rodat durant cinc setmanes a l’Empordà i explica la història d’una dona colombiana que entra a treballar com a dona de fer feines en una luxosa mansió de la Costa Brava. Ariadna Gil, Luis Bermejo i Paula Grimaldo protagonitzen la pel·lícula, que veurà la llum a mitjans del 2023.

Des de principis de setembre l’equip de la pel·lícula Calladita està gravant el llargmetratge en una casa de l’Empordà. A primera vista podria semblar un rodatge d’una pel·lícula habitual, però aquesta producció no és del tot convencional. Almenys en l’àmbit del finançament, perquè es tracta del primer film europeu que es tira endavant amb NFT.

El director de la pel·lícula, Miguel Faus, explica que “la majoria” de produccions cinematogràfiques a l’Estat es fan “o bé amb diners públics o amb grans grups de comunicació”. Però hi ha una via alternativa, la del micromecenatge. Fins ara, s’havien fet produccions audiovisuals amb campanyes de crowdfounding a través de diverses plataformes.

Però Faus ha decidit tirar endavant el seu projecte de llargmetratge amb un procés diferent: el de NFT. Es tracta d’un tipus d’actius digitals que poc a poc s’estenen en el món artístic. Per fer realitat aquesta producció, els inversors han donat criptomonedes a la producció i l’equip les ha transformat en diners físics per pagar tots els proveïdors.

A canvi, els inversors reben NFT, un actiu digital que representa “una petita part del projecte” i possiblement “en un futur es revaloritza”. Faus ha destacat que “el 99% dels inversors” són col·leccionistes d’NFT i estaven interessats en participar en aquest primer projecte audiovisual europeu.

A més, el director ha detallat que els inversors són “gent anònima” i la majoria són estrangers dels Estats Units o d’Àsia. Aquesta és una de les principals diferències de les campanyes de micromecenatge, on Miguel Faus ha recordat que majoritàriament es tira endavant amb les aportacions “d’amics i familiars”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram