La productora gironina que gestiona el Festival Temporada Alta ha creat la Fundació La Ciutat Invisible, que començarà a caminar al setembre amb la vocació de promoure la cultura posant en contacte el sector privat i el públic, i apostant per l’excel·lència, la recerca, la innovació i la creació.

Un dels objectius de la fundació és aglutinar tot el que es mou al voltant del Temporada Alta –i, per extensió, al sector cultural–, exercint de centre d’idees i de suport en tots els àmbits.

El patronat de la fundació està presidit per Joaquim Nadal, alcalde de Girona de 1979 a 2002 i conseller de la Generalitat de 2003 a 2010. La vicepresidència primera l’ocupa Agustí Codina, director gerent de Medplaya, i la segona Salvador Sunyer, director de Temporada Alta.

Els vocals són Josep Domènech, director de produccions de Bitò i soci fundador de l’empresa; Mercè Frauca, sòcia de Bitò Produccions; Marta Montalban, gerent de Bitò; Jaume Nadal, advocat i membre del consell de direcció de Bitò; Josep Roca, sommelier i copropietari del Celler de Can Roca, i Manel Xifra, president de Comexi Group.

Objectius de la fundació

  • Posar en contacte el sector privat i el públic per buscar noves fórmules de gestió de la cultura per ajudar que sigui accessible a tots els ciutadans.
  • Crear un marc estable de reflexió i debat al servei de la societat.
  • Treballar des del món cultural per un nou paradigma: l’Europa de les ciutats i la cultura.
  • Col·laborar a convertir l’àrea urbana de Girona en “la ciutat del teatre”, donant una certa especialització i una personalitat pròpia que la faci una ciutat diferent. Situar Girona a Europa i al món a través d’una proposta “única, atractiva i excitant”.
  • Consolidar Temporada Alta com el festival de referència al sud d’Europa.
  • Internacionalitzar la creació catalana contemporània a través del festival.
  • Aconseguir una base de suport popular i la implicació del ciutadà a Temporada Alta mitjançant el mecenatge individual.
  • Treballar per fer possible l’accés al teatre a tothom.
  • Treballar en la recerca i la formació de nous públics.

Tres pilars d’actuació

Per desenvolupar aquests objectius, la Fundació La Ciutat Invisible disposarà de diverses eines. Per una banda crea el Think TAnk, la seva fàbrica d’idees, que tindrà com a funció reflexionar en dues trobades anuals sobre el futur, les noves formes de cultura, les ciutats com a integrants d’Europa, la relació entre economia i ciutadania, etc. El resultat es plasmarà en un document que es posarà a disposició de la societat.

Entre d’altres, formen part del Think TAnk Xavier Antich, president de la Fundació Tàpies; Anna Birulés, doctora en economia i consellera empresarial; Francesc Fajula, director general de la Fundació Banesto; Kim Faura, director general de Telefónica a Catalunya; Anna Maria Geli, rectora de la Universitat de Girona; el productor cinematogràfic Edmon Roch, i la periodista Mònica Terribas.

La fundació també crearà el Club TA!, format per espectadors amb voluntat d’implicació. Es tracta d’una fórmula de mecenatge individual que, més enllà d’aquest fet, vol esdevenir un instrument de relació entre el festival i la societat civil.

Aquesta relació també es fomentarà amb la creació del Cercle TA, constituït per un grup de personalitats de l’àmbit empresarial, a través del qual es vol potenciar la recerca de recursos per al festival a través del patrocini i el mecenatge . El Cercle serà l’espai de trobada entre el món empresarial, Temporada Alta i el món de la cultura.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram