La consellera de Cultura, Fanny Tur, ha nomenat Berta Sureda com a nova coordinadora del Pla de Cultura de les Illes Balears (2017-2027) en substitució de Begoña Méndez, que va dimitir al juliol. Sureda, que s’incorporarà el 2 d’octubre, ja havia col·laborat externament amb la Conselleria (sense remuneració) en la revisió del document zero del Pla de Cultura de les Illes Balears, el primer document del qual es va presentar a principis d’agost.
Berta Sureda va ser comissionada de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona durant el primer any de mandat d’Ada Colau (2015-2016), fins que, arran del pacte de govern entre Barcelona en Comú i PSC, Jaume Collboni en va assumir les funcions com a tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació. Des d’aleshores era coordinadora general de la Fàbrica de Creació i Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats, amb l’encàrrec de repensar el projecte.
Anteriorment, Sureda havia estat directora del Departament de Serveis Culturals del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona; directora de l’Entitat Autònoma de Difusió Cultural de la Generalitat, i directora d’activitats públiques del Museu Reina Sofía, entre d’altres.