L’Ajuntament de Barcelona ha presentat les línies d’actuació que vol implementar els propers anys per prioritzar el sector de les indústries creatives amb una estratègia a nivell local i internacional.

La Regidoria de Turisme i Indústries Creatives vol desenvolupar un sector amb “entitat pròpia” configurat per l’audiovisual, la moda, el disseny, l’arquitectura, la restauració, les aplicacions informàtiques aplicades al món de la comunicació o les arts visuals, com a compendi de l’aplicació de les noves tecnologies en la creació de nous escenaris estètics.

Els objectius són promocionar i desenvolupar el sector amb la creació del Clúster Barcelona Creativa al voltant del Disseny Hub Barcelona com a epicentre del debat; la formació i les sinergies en les indústries creatives de la ciutat al 22@, i l’articulació d’un pla d’internacionalització estable i una estratègia de col·laboració amb escoles i universitats, entre altres iniciatives. A més, es vol mapificar la presència de les indústries creatives a la ciutat.

L’Ajuntament preveu un pressupost d’1,5 milions d’euros per desenvolupar acords estratègics, programes de disseny, tecnològics i culturals, i millorar els mecanismes de suport a les indústries creatives.

El pla del govern municipal es resumeix en nou eixos d’actuació:

  • Desenvolupar el DHUB com un espai que integri les diferent manifestacions del disseny i les indústries creatives per tal de facilitar el debat, la recerca i la presentació de nous projectes i continguts a escala local i internacional.
  • Dotar el DHUB dels òrgans de governança necessaris per tal d’endegar els objectius bàsics.
  • Integrar progressivament altres àmbits de les indústries creatives.
  • Afavorir la creació del Clúster Barcelona Creativa integrat per les principals associacions representatives, empreses i personalitats del món del disseny i la indústria creativa barcelonina.
  • Establir les connexions amb les escoles i universitats per tal de generar dinàmiques conjuntes en matèria de formació i recerca.
  • Elaborar un pla estable d’internacionalització de les indústries creatives de la ciutat.
  • Creació d’un programa cultural específic per al Poblenou/22@ que permeti incrementar la vinculació afectiva entre la ciutadania de Barcelona i les empreses i residents del barri.
  • Mapificar la presència de les indústries creatives a la ciutat, establint en paral·lel nous focus de promoció i desenvolupament.
  • Desenvolupar una estratègia administrativa particular que permeti generar dinàmiques singulars en zones d’especial concentració de les indústries creatives, promovent un marc normatiu específic i acotat a escala administrativa i fiscal.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram