El Govern va aprovar el passat dimarts el Decrets dels ensenyaments artístics superiors per adaptar-los a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), popularment conegut com a pla Bolonya, que comporta un canvi tant en la seva estructura com en la metodologia. Actualment, a Catalunya s’imparteixen ensenyaments artístics superiors en música, dansa, art dramàtic, disseny, i conservació i restauració de béns culturals.

El Decret, que entrarà en vigor en 20 dies, adapta aspectes com ara la durada en crèdits i el sistema de reconeixements i transferència d’aquests, entre d’altres. Pel que fa a l’estructuració dels ensenyaments, la normativa els divideix en títol superior, màster i doctorat en conveni amb les universitats (fins ara les titulacions eren equivalents a diplomatures, a llicenciatures o al títol de grau equivalent).

El Decret també estableix una nova ordenació a partir de la qual els centres proposen i desenvolupen els seus propis plans d’estudis, els quals han de seguir un procés de verificació a través de l’Agència de Qualitat Universitària de Catalunya.

Finalment, la normativa determina la possibilitat d’establir títols propis que responguin a necessitats de qualificació que no es puguin atendre amb els títols establerts pel Govern estatal.

Els ensenyaments artístics superiors formen part de l’Espai Europeu d’Educació Superior, i d’això se’n deriva que la mesura que reflecteix els resultats de l’aprenentatge i del volum de treball fet per l’estudiant siguin els denominats crèdits europeus (ECTS), i que sigui possible l’obtenció del Suplement Europeu al Títol que afavoreix la mobilitat de l’alumnat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram