El projecte AMIC Cultura, presentat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) amb el diari Línia i la col·laboració d’entitats i associacions culturals de barri, entre d’altres, ha guanyat el Premi Canal Impuls Cultura. Es tracta d’una iniciativa de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació a Barcelona, finançat pels fons europeus Next Generation. El projecte AMIC Cultura ha estat el millor valorat per la comissió d’avaluació entre les diverses propostes admeses al concurs.
L’objectiu del premi és impulsar la creació d’un canal digital que connecti l’oferta cultural de Barcelona i la seva àrea metropolitana amb nous públics, mitjançant formats i llenguatges multiplataforma. Així doncs, la proposta guanyadora d’AMIC, el diari Línia i que compta amb la col·laboració d’entitats i associacions culturals de barri, entre d’altres, haurà de contribuir a visibilitzar la riquesa i la diversitat cultural del territori, tot fomentant la creació de continguts accessibles i atractius i amb la voluntat d’ampliar audiències.
En aquest sentit, AMIC Cultura aposta per una xarxa de difusió digital amb presència en múltiples suports i plataformes, aprofitant l’experiència i la capil·laritat dels mitjans que formen part de l’associació. La iniciativa té com a propòsit millorar els indicadors de consum cultural, afavorir la mobilitat cultural a dins de l’àrea metropolitana i reforçar la cohesió territorial a través dels continguts culturals. El projecte té el suport d’entitats de l’àmbit de la cultura i del turisme de la ciutat i vol sumar agents culturals de l’àmbit metropolità.
Una associació compromesa amb la cultura
L’AMIC, formada per més de 600 mitjans associats, fa anys que desenvolupa diversos projectes relacionats amb el món cultural. Sense anar més lluny, el seu AMIC-Ficcions s’ha consolidat com el principal concurs literari juvenil de parla catalana. Per altra banda, també porta a terme AMIC-Directes, un concurs de creadors de continguts en català centrat en estudiants de segon cicle d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà, i AMIC-Nous Talents, adreçat a estudiants universitaris que fan continguts comunicatius en català a través de vídeos curts (reels), pòdcasts o videopòdcasts.
La plataforma de tendències culturals de Línia
Per la seva part, Línia va impulsar, el juny de l’any passat, Cultura B, la seva plataforma de tendències culturals metropolitanes. Una aposta singular que es materialitza en una revista trimestral en paper i un portal digital d’actualització diària que difon la cultura que no gaudeix del ressò mediàtic mainstream i propicia que el gran públic de l’àrea metropolitana de Barcelona l’arribi a consumir i la sàpiga valorar. De fet, Cultura B va néixer precisament amb la voluntat de trencar dues grans barreres: la poca visibilitat de moltes propostes culturals interessants, d’una banda, i la mirada reduccionista del territori barceloní, de l’altra.
L’ICUB impulsa un premi per crear un canal multiplataforma metropolità de difusió cultural